Iznenađeni i zatečeni odlukom Saudijske Arabije, Ujedinjenih Arapskih Emirata i Bahreina, koja je donesena 5. juna, da se Kataru uvede ekonomska blokada bez presedana, pojedini stanovnici ove države pohrlili su u trgovačke centre da kupe zalihe hrane. Međutim, ta spontana reakcija nije trajala dugo, već se pretvorila u sistematično i smišljeno reagovanje na zvaničnom i narodnom nivou.
Drugog dana blokade, nakon što su tri spomenute države zatvorile svoje granice i prekinule kopneni, zračni i pomorski saobraćaj, katarsko Ministarstvo ekonomije i trgovine je, u saradnji sa velikim trgovačkim centrima, pokrenulo kampanju “Podržimo domaće proizvode”. Svi lokalno proizvedeni proizvodi označeni su etiketama “domaći proizvod”, koje su jasno i vidljivo istaknute na robi s ciljem da se privuče pažnja potrošača, prenose agencije.
Treba imati na umu i to da je privatni sektor u Kataru doživio ekspanziju tokom nekoliko proteklih godina investicijama na poljoprivrednim gazdinstvima i farmama za uzgoj stoke u sjevernim oblastima države. Do ovakvih koraka dolazi u okviru diverzifikacije ekonomije, koja se prvenstveno oslanjala na naftu i gas, zasnovane na nacionalnom planu razvoja poznatom kao „Nacionalna vizija Katara 2030”.
Ministarstvo je svoju kampanju popratilo objavljivanjem infografika u medijima i društvenim mrežama, i to na nekoliko jezika, kako bi uvjerili građane i stanovnike Katara da će prehrambenih proizvoda i ostale robe biti u dovoljnim količinama u državi. Ogromna luka u gradu Mesaieed, južno od Dohe, a koja je u funkciji od prošle godine, postala je mjesto preko kojeg u Katar ulazi većina hrane koja se uvozi.
Kampanja aktivista
Aktivirali su se i katarski aktivisti u ovim naporima. Oni su na društvenim mrežama pokrenuli paralelnu kampanju pod nazivom „Kupuj samo onoliko koliko ti treba“. Time su željeli pozvati građane da ne pretjeruju i ne žure s kupovinom u tržnim centrima jer „robe ima dovoljno“.
Lokalni novine Sharq prenose riječi Hamze bin Muhammeda al-Salema, saudijskog kolumniste i ekonomskog analitičara, da ekonomski bojkot Saudijske Arabije neće utjecati na Katar jer ova država ne ovisi o drugima. Ističe kako će ova odluka najviše pogoditi saudijske izvoznike, budući da je Katar sposoban pronaći alternative.
Kada je riječ o zračnom prometu, Direkcija za civilno zrakoplovstvo poduzela je niz mjera koje se tiču zračnog prometa iznad regionalnih i međunarodnih voda kako bi se suočili sa zabranom letova. Direktor Direkcije Abdullah Subaie kaže da letovi aviokompanija iz arapskih i zemalja Zaljeva koje su odlučile da obustave svoje letove za Katar predstavljaju sedam posto ukupnog prometa aerodroma u Dohi.
Dogovori o rutama
Subaie otkriva da je Direkcija uspjela postići međunarodne dogovore kojima se preciziraju rute za katarske aviokompanije preko regionalnih i međunarodnih voda kako bi se odgovorilo izazovima blokade.
Qatar Airways je objavio da su njihovi letovi nastavljeni po redovnom rasporedu, uz izuzetak letova prema četiri države koje su uvele zabranu leta katarskoj aviokompaniji.
Mehmet Bujukeksi, predsjednik Udruženja turskih izvoznika (TIM) kazao je da su turski izvoznici spremni da zadovolje potražnju na tržištu hrane i vode u Kataru, nakon što su glavni snabdjevači Katara prekinuli odnose s ovom državom. Iranska agencija za aviosaobraćaj također je izjavila kako je spremna otvoriti svoj zračni prostor za katarske letove kojih ima blizu dvije stotine dnevno.