U Gradišci, gradu u Bosni i Hercegovini na granici s Hrvatskom, večeras je svečano ozvaničen završetak izgradnje mosta preko rijeke Save između dvije susjedne zemlje, javlja Anadolu Agency (AA).
Svečanosti su prisustvovali šef Kooperacija Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini Stefano Ellero, zvaničnici iz političkog, kulturnog i javnog života Bosne i Hercegovine i Hrvatske, kao i građani.
Most je dug 462 metra a projektom su obuhvaćene pristupne saobraćajnice s bh. strane od 411 metara i sa strane Hrvatske oko 50 metara. Oko četiri kilometra pristupne saobraćajnice u Hrvatskoj, kojom će saobraćaj biti spojen sa putevima u ovoj zemlji trebalo bi da bude završen u februaru 2024. godine.
Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Vojin Mitrović izjavio je na svečanosti da je sporazum o izgradnji potpisan 2006. godine, ali da je tek 2019. godine u julu potpisan ugovor o početku izgradnje, a u oktobru te godine uveden izvođač radova na ovom projektu.
“Što se tiče samog mosta i značaja ovog mosta je zaista presudan za ovaj kompletan kraj. Znamo da je granični prelaz (GP) Gradiška jedan od najfrekventnijih GP u BiH, znamo za probleme koji imaju stanovnici Gradiške, ali isto tako moram napomenuti i opravdano nezadovoljstvo kako prevoznika, vozača, privrednika, jer je se na ovom graničnom prelazu čekao i danima, pogotovo u doba korone”, rekao je Mitrović.
Istakao je da ovaj most nije regionalnog karaktera, on je prije svega međudržavnog i evropskog.
“Nadam se da će sljedeće godine biti pušten u funkciju”, kazao je Mitrović, izražavajući nadu da će do kraja sljedeće godine biti završena pristupna saobraćajnica u Hrvatskoj.
Državni sekretar Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Hrvatske Tomislav Mihotić rekao je da je za njegovu zemlju ovo sedmica mostova obzirom da je ranije tokom nje otvoren Pelješki most. Izrazio je zadovoljstvo jer je još prije petnaestak godina učestvovao u ideji o realizaciji ovog mosta.
“Do kraja 2023. nadamo se da će promet u punom svom obimu ići preko ovog mosta i da će se ljudi povezivati sa Hrvatske i sa strane Bosne i Hercegovine i Republike Srpske, da će se razmjenjivati dobra da će se ljudi vraćati na svoja ognjišta i da će sve to skupa donijeti prosperitet cijelom području preko kojeg prolazi ovaj evropski koridor 661”, kazao je Mihotić.
Stefano Ellero u obraćanju prisutnim rekao je da je ovo jedan od najvažnijih regionalnih infrastrukturnih projekata koji je poveznica Bosne i Hercegovine i šire mreže Evropske unije.
“Mostovi su zaista snažni simboli povezanosti, saradnje i razvoja za sve. Ovo je drugi prekogranični most na rijeci Savi koji je sufinansirala Evropska unija”, rekao je on podsjećajući na otvaranje mosta Svilaj.
Istakao je i da su mobilnost i modrene saobraćajne veze od presudnog značaja za svaku zemlju, a ovaj most će smanjiti vrijeme čekanja za ljude koji žele preći i otići na neku destinaciju, što znači manje potrošenih sredstava i manje zagađenja.
Ukupno EU je do sada odvojila više od 640 miliona eura bespovratnih sredstava za 19 projekata u BiH u sektoru transporta, uključujući nekoliko dionica na koridoru Vc, ali i željeznice i vodene prilaze/luke.
Milorad Dodik, član Predsjedništva Bosne i Hercegovine, rekao je da se dugo čekalo da se ovo realizuje.
“Otvorićemo se prema našem glavnom cilju da budemo dio evropske komunikacijske mreže”, kazao je on i dodao da je ovo pobjeda.
Istakao je da je danas svijet u veoma teškom stanju, da nered na globalnoj sceni ne obećava perspektivu.
“Otvaranje ovakvih mostova, ulaganje u ovakve stvari, svakako bar za trenutak ili za ovo vrijeme daje nadu da će mostovi biti dominanti, a ne oni koji ruše mostove”, rekao je Dodik.
Izrazio je nadu da će sljedeće godine ovaj most otvoriti za saobraćaj.
Mitrović je prethodno podsjetio da je Bosna i Hercegovina prošle godine uputila inicijativu da se adaptira granični prelaz izgrađen u BiH, i da se napravi integrisani granični prelaz. Ukoliko ovo rješenje ne bude prihvaćeno biće potrebna izgradnja graničnog prelaza u Hrvatskoj koji bi tek trebalo da se isprojektuje, da se raspiše tender i da se izgradi.
Ugovorena vrijednost radova izgradnje mosta bila je 19,6 miliona evra bez PDV-a, pola izgradnje finansirale su Hrvatske autoceste, a drugu polovinu Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.
Evropska unija je sufinancirala izgradnju mosta s 3,2 miliona eura bespovratnih sredstava koja su kombinovana sa 5,6 miliona eura povoljnog kredita od Evropske investicijske banke.