U Beogradu će danas, u prisustvu predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i Turske Redžepa Taipa Erdoana svečano biti označen početak radova na autoputu Beograd – Sarajevo.
Ova će svečanost uslijediti deset mjeseci nakon potpisivanja komercijalnog ugovora vrijednog 250 miliona eura za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju ove saobraćajnice. U Beogradu su članovi Predsjedništva BiH Željko Komšić, Šefik Džaferović i Milorad Dodik.
Autoput Beograd-Sarajevo prvi je autoput koji će direktno povezati Srbiju i BiH, a od velikog je značaja i za povezivanje u regionu.
Kako je ranije isticao Rasim Ljajić, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, planirana izgradnja ovog autoputa je od ogromne važnosti za odnose Srbije i BiH, jer su to “dvije zemlje koje imaju najveću trgovinsku razmjenu, a najgore puteve”.
Ukupna vrijednost 1,05 milijarde eura
Autoput Beograd-Sarajevo gradiće se kao prsten, u dva pravca: Kuzmin – Sremska Rača (granica sa BiH) – Bijeljina i Požega – Kotroman (granica sa BiH). Dionica Sremska Rača – Kuzmin ima dužinu od oko 18 kilometara, a trasa Požega-Užice-Kotroman je dugačka oko 60 kilometara.
Ukupna vrijednost izgradnje obje dionice na teritoriji Srbije je oko 1,05 milijarde eura, od čega je oko 220 miliona eura vrijednost izgradnje dionice Sremska Rača – Kuzmin, a oko 830 miliona eura dionica Požega-Kotroman.
Klasičan autoput
Dionica Sremska Rača-Kuzmin, dužine oko 18 kilometara, projektovana je, objašnjavaju nadležni, kao klasičan autoputni profil sa dvije vozne i jednom zaustavnom trakom (za svaki smjer vožnje) i srednjim razdjelnim pojasom, za brzinu od 130 kilometara na sat. Projektuje se kao dio budućeg autoputnog pravca prema Bijeljini.
Početak saobraćajnice najvišeg putnog ranga predviđen je u blizini postojeće takozvane denivelisane raskrsnice Kuzmin, preko koje je ostvarena veza sa državnim putem koji ide kroz naselja Kuzmin i Bosut, a sve do postojećeg graničnog prelaza kod Sremske Rače. Glavni objekat na trasi autoputa je most preko rijeke Save kod Sremske Rače, čija je dužina oko 1,3 kilometra. Pored mosta, predviđena je i izgradnja novog graničnog prijelaza.
Drugi pravac, dionica Požega-Užice-Kotroman (granica sa BiH), dužine oko 60 kilometara, sa Koridorom 11 povezuje se u Požegi, a od Požege preko Moravskog koridora (E-761) trebalo bi da se u Pojatama poveže sa Koridorom 10.
– Kada završimo autoput do Požege, tu će biti račvanje na dva kraka: jedan ka Dugoj Poljani odnosno Novom Pazaru, Sjenici, Boljaru i granici sa Crnoj Gorom, drugi ka Kotromanu i granici sa BiH, a onda dalje ka Sarajevu. Za dionicu Požega – Kotroman očekujemo da bude završena dokumentacija i da sljedeće godine vidimo sa prostornim planom – ističu u Ministarstvu građevinarstva Srbije.
Početak radova na ovoj dionici može da se očekuje u 2021. godini.