Porodica Hadžović je nakon godina razvoja posla u Hrvatskoj kroz prevoz turista, najam apartmana i vila, te razvoj ponude za povezivanje sa turističkim operaterima širom svijeta, odlučila svoje znanje i iskustvo prenijeti i u Bosnu i Hercegovinu.
Razgovarali smo sa Marinom Prskalo-Hadžović, direktoricom Supersofta, o potencijalu koji BiH ima kroz online uvezivanje sa turističkim operaterima širom svijeta.
“Mi svakodnevno sarađujemo sa renomiranim internetskim portalima iz Sjedinjenih Američkih Država, Japana, Australije, Novog Zelanda i cijele Evrope. Ispitujući zadovoljstvo naših klijenata iz inozemstva saznali smo kako su strani turisti zainteresirani za posjete i drugim dijelovima BiH od onih koje im se najčešće nudi. Naime, u ponudi je zastupljen i vidljiv samo jedan segment turističke ponude BiH, i to na destinacije Sarajevo, Mostar, Međugorje, Kravica i Počitelj. Stoga se ukazala potreba kreirati cjelovitu turističku ponudu BiH koja objedinjuje prirodne i kulturne vrijednosti naše zemlje, kao i autentične stilove života i lokalne običaje njenih stanovnika“, dodaje Prskalo-Hadžović.
Cilj djelovanja inicijative je unaprijediti turističku ponudu BiH i kao takvu je plasirati na svjetsko tržište. To žele postići tako što će u postojeću ponudu unijeti različite vidove turizma s naglaskom na povezivanje prirodnih ljepota, ruralnih resursa i lokalne gastronomije.
“Često smo se u prošlosti oslanjali u potpunosti na javni sektor i turističke zajednice. Mi smo odlučili sami napraviti tu iskorak i dati svoj doprinos napretku. Radimo na osmišljavanju programa koji obuhvataju različita interesovanja, periode i obike ponude. Zahvaljujući tome razvijamo i širu lepezu naših turističkih proizvoda na osnovu kojih organiziramo višednevne ture i izlete za grupna i individualna putovanja“, pojašnjava direktorica Supersofta.
Poručuje da sadašnjost, ali i budućnost turističke ponude, leži u spremnosti za inovacije. Ulaganje u digitalni marketing, sadržajne priče kao vid promocije, optimizacija platformi, koje onda idu u kombinaciji sa učešćem na međunarodnim sajmovima i B2B susretima, trebaju osigurati trajno prisustvo bh. ponude na svjetskom tržištu sektora turizma.
Direktorica Supersofta vjeruje da Mostar može bolje i da ima mnogo prostora za napredovanje.
„Mostar je danas političko i kulturno središte, ima izvanredan geografski položaj, a dobra povezanost i pozitivan imidž, temelji su koji ga čine poželjnom destinacijom za investicijama. I ja vjerujem u ovaj grad, zbog čega smo povezali mladi tim sa nekoliko ljudi sa iskustvom, koji onda svoje znanje šire dalje i garantira napredak. Isto je i sa prenosom znanja koje preko naše dijaspore ubrzava tokove i način razmišljanja u našoj zemlji. Tu je izuzetno važna potpora USAID Projekta Diaspora Invest kroz ohrabrenje investicija kao što je naša, ulaganje i razvoj koji donosi konkretne rezultate – zapošljavanje, investicije i razmjenu iskustava sa međunarodnim tržištem“, dodaje Prskalo-Hadžović.
Supersoft nastavlja sa radom na izradi izleta i turističkih tura, pomaže pri razvoju aplikacija za promociju turističke prodaje. Žele podržati povezivanje zainteresiranih stranih turista za BiH te se ohrabriti lokalnu zajednicu na širenje ponude. Razvoj kompanije je ohrabren potporom USAID Projekta “Diaspora Invest”, pa je pomoć Projekta ubrzala planirane aktivnosti.
“Uložili smo dosta napora za izradu web aplikacije DoThisTour, na kojoj ćemo uvezati turističku ponudu BiH i drugih zemalja sa kojima sarađujemo. Razvijamo aplikaciju za prodaju transfera, a kroz novoformirani Centar za podršku pružamo sve potrebne informacije o turističkoj ponudi BiH koju promoviramo. Želimo povezati ono što je interes biznisa sa općim napretkom turizma u našoj zemlji“, napominje direktorica kompanije.
Supersoft redovno ispituje zadovoljstvo turista, partnera i drugih dobavljača uključenih u proces realizacije usluga, te poručuje da takav pristup može osigurati odgovor na pitanje ‘šta turisti očekuju od posjete Bosni i Hercegovini?’
„Moramo iskoristiti resurse koje imamo, pronaći one koji su zainteresovani za našu ponudu, te uvijek razmišljati o tome kako podići razinu usluge i kvalitete koju kompanija, ali i cijela zajednica može da ponudi“, poručuju na kraju iz Supersofta.
Izvor: Diaspora Invest