Sud EU zabranio poređenje cijena u oglašavanju

0

Presudom Suda Evropske unije zabranjeno je oglašavanje cijena iz prodavnica različitih veličina i vrsta, uz obrazloženje da ovakav oblik oglašavanja može da zavara potrošače ukoliko na bazi oglasa nije precizno informisan o različitoj vrsti i veličini upoređenih prodajnih subjekata.

Presuda se odnosi na sve trgovce koji se u marketinškim aktivnostima koriste porukama poput onih da će vratiti novac kupcu ukoliko kod drugog prodavca nađe isti artikal po nižoj cijeni.

Povod za razmatranje ovog pitanja i donošenje presude bio je slučaj pred Apelacionim sudom u Parizu, gdje je bio pokrenut proces protiv kompanije ITM, koja upravlja lancem prodavnica Intermarché, protiv kompanije Carrefour.

Kompanija Carrefour je u decembru 2012. u televizijskom oglašavanju naglasila da “Carrefour garantuje najnižu cijenu”.

Poređenje cijena oko 500 proizvoda robe široke potrošnje sa cijenama koje nude konkurentske kompanije, uz najavu da će kupcu vratiti dupli iznos koji plati za proizvod, a koji nađe po nižoj cijeni koju nude konkurenti, uključujuči i Intermarché, bio je razlog za podnošenje tužbe.

Sud EU je zaključio da se u svakom oglašavanju baziranom na poređenju cijena sa konkurentskim kompanijama to mora činiti na objektivan način, kako se kupci ne bi doveli u zabludu.