Strabagu posao obnove željeznice u Istri vrijedan 55 miliona eura

0

Predstavnici HŽ Infrastrukture i firma Strabag potpisali su jučer ugovor za radove na obnovi dionice željezničke pruge državna granica – Buzet – Sveti Petar u Šumi, vrijedan 55 miliona eura. Riječ je o dionici dugoj 50 kilometara.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da taj ugovor za obnovu te dionice predstavlja jednu trećinu obnove 144 kilometara dugačke željeznice u Istri.

– Kada govorimo o obnovi željeznice i izgradnji infrastrukture na najvažnijim koridorima te nabavi novih vozova, nalazimo se u investicijskome ciklusu u vrijednosti većoj od 1,5 milijardi eura. Najviše se finansira iz evropskih fondova, ali i iz kredita Evropske investicijske banke (EIB), iz čega se finansira i ovaj projekt jer ne možemo sve lokalne i regionalne pruge finansirati iz fondova – naglasio je Butković, prenosi Hina.

Govoreći o ulaganjima u Istri dodao je kako su u izradi i dvije studije, od kojih jedna uključuje elektrifikaciju postojeće željezničke infrastrukture, a druga spajanje s Primorsko-goranskom županijom, što uključuje novi tunel kako bi se, kako je rekao, “željeznica u Istri povezala s Primorsko-goranskom županijom odnosno Mediteranskim koridorom i ostatkom Hrvatske”.

– Nalazimo se u velikom investicijskom ciklusu, obišli smo lokaciju početka radova na pruzi Varaždin-Koprivnica, projekt vrijedan 190 miliona eura, a danas smo u Istri. Ti veliki radovi na željezničkoj infrastrukturi su krenuli, bit će ih još, a ovo je deseti ugovor koji potpisujemo od ukupno 14 kada govorimo o EIB-ovom krediti odnosno obnovi lokalnih i regionalnih pruga – poručio je Butković dodavši kako će se obnova željezničke infrastrukture nastaviti.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić istaknuo je kako će se u ovom projektu obnoviti kompletan gornji pružni ustroj, odnosno tračnice i pragove, skretnice, odvodnju, mostove i propuste, signalno-sigurnosni i prometno-upravljački podsistem te podlogu na 21 željezničko-cestovnome prijelazu.

– Paralelno s ovim projektom izrađujemo studiju za modernizaciju i elektrifikaciju kompletne dionice od slovenske granice do Pule, a studija za dionicu od Lupoglava do Raše završena je. Uvrštavanjem pruga u Istri na sveobuhvatnu mrežu otvaraju nam se vrata prema korištenju EU-ovih fondova. Kako u cijeloj Hrvatskoj tako i u Istri, nema dijela pruge koji nije u nekoj od faza bilo radova bilo izrade dokumentacije bilo natječaja za radove – ustvrdio je Kršić.

Što se tiče spoja željeznica u Istri s ostatkom željezničke mreže u Hrvatskoj, naveo je on, HŽ Infrastruktura izradila je projektni zadatak i pripremila natječaj za izradu studijske dokumentacije koji će biti objavljen u aprilu.

Miletić: Željeznica je najprihvatljivija vrsta prometa

Istarski župan Boris Miletić naglasio je kako smatra da kultura dijaloga nema alternative i zato ga veseli potpisivanje ovog ugovora jer, kako je rekao “željeznica je najprihvatljivija vrsta prometa, a početak revitalizacije željeznica u Istri velik je korak unaprijed”, dok je saborski zastupnik Anton Kliman rekao kako Istra definitivno zaslužuje bolju željeznicu i to, kako je rekao “ne samo zbog putnika, već i radi socijalnog i demografskog koraka u revitalizaciji središnje Istre”.

– Ako budemo imali modernu, ekološku, brzu i sigurnu željeznicu, neće biti potrebe za iseljavanjem iz središnje Istre u središta poput Pule i Buzeta, već će se moći sigurno i brzo stići do odredišta odnosno radnih mjesta – poručio je Kliman.

Inače, radovi počinju za mjesec dana, a trajat će tri godine, HŽ Infrastruktura u Istri modernizira i 16 željezničko-cestovnih prijelaza na kojima ugrađuje polubranike i svjetlosno-zvučnu signalizaciju. Sedam prijelaza već je pušteno u rad.