Proizvođači kamiona pokušavaju smanjiti potrošnju goriva i otisak CO2,, a Scania, čini se, ima originalnu ideju.
Naime, proizvođač kamiona je, u saradnji sa Univerzitetom Uppsala i nekolicinom drugih firmi, odlučio iskoristiti veliku površinu koja je dosad bila prazno platno.
Na prikolicu kamiona montirani su solarni paneli, koji omogućuju veliku žetvu energije. Ukupna snaga sustava je 560 PS, a solarne ploče protežu se na ukupno 100 kvadrata, prenosi Hak revija.
U Švedskoj ove ploče mogu generirati oko 8000 kWh energije godišnje. One pune bateriju od 200 kWh u prikolici, kao i bateriju od 100 kWh u kamionu, koji je, u osnovi, plug-in hibrid.
Scania nije objavila, ali nije teško pretpostaviti da se sustav temelji na dizelskom motoru.
Kamion i prikolica su trenutno fazi testiranja, a projekt ima za cilj utvrditi koliko solarna energija smanjuje operativne troškove i emisije. Procjenjuje se da bi solarni paneli mogli osigurati do 5000 km godišnje samo na struju – u Švedskoj.
U sunčanijim krajevima kamion bi mogao voziti samo na struju dobivenu Sunčevom energijom – 10.000 km.