Stižu električni avioni: Na tržištu već od 2020.

0

Izraelska firma Evation Aircraft planira do 2020. godine na tržište staviti prvi električni komercijalni avion, piše Bloomberg. Taj podvig neće biti jeftin, a Izraelci će za realizaciju trebati čak 200 miliona dolara.

– Imamo uvjerljivu poslovnu strategiju. Trošak jednog leta našim avionom bio bi oko 200 dolara, za razliku od 1.000 dolara koliko je trošak leta avionom na mlazni pogon – objasnio je Omer Bar-Yohay, izvršni direktor Evationa priznajući da su im investicije prijeko potrebne.

Zasad “preživljavaju” na ulaganjima malih investitora i finansijskim potporama izraelske vlade, prenosi Novar.hr.

Evation bi svoje avione prodavao za tri miliona dolara, a kako kaže Bar-Yohay, već imaju dogovor s potencijalnim operaterima iako ih nije htio imenovati. U ovoj su fazi dizajnirali nekoliko električnih modela, a izgradili tek jedan prototip.

Riječ je o električnoj letjelici imena Alice koju su predstavili na ovogodišnjem Paris Air Showu. Alice prima devetoro putnika i jednim punjenjem baterija prelazi malo više od hiljadu kilometara.

Čak 65 posto mase zrakoplova čine litij-ionske baterije. Najveća brzina koju postiže jest do 440 kilometara na sat, a to je upola manje od klasičnog aviona. Udaljenost od 150 kilometara Alice bi tako prešla za 20-ak minuta.

Slični projekti širom svijeta

Prema pisanju Bloomberga, tržište električnih aviona poraslo je za 30 posto u odnosu na lani, a trenutno postoji stotinu različitih projekata širom svijeta koji rade na razvoju električne letjelice.

Primjerice, Zunum Aero, firma iza koje stoje Boeing i JetBlue Airways cilja do 2022. godine razviti hibridni putnički model aviona.

Kalifornijska firma Joby Aviation pokušava se ubaciti na tržište električnih taksi-aviona, manjih modela koji bi prevozili do četiri putnika. Isto je najavio i Uber obećavši takav model do 2023. godine. Prema njihovim riječima, Uber avion bi slijetao i uzlijetao vertikalno.

U biznis su se ubacile i firme Siemens, Airbus i Rolls-Royce radeći na hibridno-električnom pogonskom sistemu E-Fan X koji bi u budućnosti mogao pokretati i puno veće letjelice.