Za potrebe, Volkswagen je u pogonu Cvikau započeo proizvodnju potpuno električnih automobila ID.5 i ID.5 GTX
Njemački auto-gigant je za potrebe proizvodnje ovog, ali i druguh električnih modela u potpunosti transformisao fabriku, a ID.5 zasnovan na električnom SUV modelu ID.4, koji je dobio “kupeovsku” karoseriju.
Planirano je da se ID.5 i ID.5 GTX u početku prodaju na evropskom tržištu, a kasnije bi trebalo da stignu i u još neke dijelove svijeta.
Kupcima je na raspolaganju nekoliko konfiguracija automobila. Svi modeli koriste bateriju od 77 kWh, a početnom verzija sa oznakom Pro raspolaže sa 172 KS i 310 Nm obrtnog momenta, prenosi B92.
Snaga raste na 201 ks i 310 Nm u Pro Performance opciji, a u vrhu ponude je verzija GTX sa dva elektromotora – prednjim od 108 KS i 162 Nm i zadnjim od 201 KS i 310 Nm. Ukupna kombinovana snaga iznosi 295 KS.
Volkswagen tvrdi da Pro i Pro Performance imaju procijenjeni WLTP radijus kretanja do 520 km, dok GTX sa punom baterijom može da putuje do 480 km.
Da bi se fabrika Cvikau transformisala za potrebe proizvodnje električnih automobila,od 2018. je potrošeno oko 1,2 milijarde evra. Veliki dio ove investicije je otišao u unapređenje i proširenje limarske radionice koja je 90 odsto automatizovana.
U Volkswagenu kažu da je fabrika Cvikau prvi “veliki objekat bilo kog proizvođača širom svijeta koji je prebacio svu proizvodnju sa vozila sa SUS motorima na čisto na električna vozila”.
U pogonu se trenutno izrađuje ukupno šest električnih modela VW grupe, uključujući ID.3, ID.4, Audi Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron i Cupru Born.