Adnan Šteta, ministar saobraćaja u Vladi Kantona Sarajevo, govorio je o aktivnostima koje je Ministarstvo uradilo u 2023. godini, ali i o najvećim izazovima s kojima se susretao.
Prethodna godina će ostati upamćena po tome što je Sarajevo, zahvaljujući Adnanu Šteti, nakon više od 60 godina dobilo obnovljenu tramvajsku prugu.
– Bila je to godina velikih projekata, baš kao što će biti i naredna. Znam često reći da je za nas 2023. bila godina „novih stvari u Sarajevu“. Najveći projekt i za ovu i za sve naredne godine i decenije koje dolaze završen je u ovoj godini. To je obnova tramvajske pruge, a i jedan od projekata na koji smo u Ministarstvu saobraćaja najviše ponosni. Na dionici kojom prolazi tramvajska pruga obnovljene su sve raskrsnice – kazao je Šteta za Avaz.
Dodaje i kako su dogovorili održavanje i uređenje pojasa dužinom cijele tramvajske pruge, što stvara potpuno drugačiju sliku u odnosu na prije dvije godine.
– Nekada svi zaboravimo kako je bilo, ali najbitnije je da sada imamo sigurnu i kvalitetnu prugu. Krajem godine u Sarajevo je, nakon višedecenijskog čekanja, stigao i prvi novi tramvaj. To je „Stadlerov“ tramvaj, tzv. tramvaj nove generacije. Trenutno prolazi različite vrste testiranja, a isporuka svih 15 će se odvijati u skladu s ugovorom, tako da ćemo do ljeta 2024. godine imati svih 15 u Sarajevu. Naši vozači su već prošli obuke za vožnju novih tramvaja – istakao je Šteta.
Šteta posebno ističe kako je Sarajevo postalo prvi grad u regiji koji je za svoje učenike i studente osigurao besplatan javni prijevoz, kao i noćni prijevoz koji će biti besplatan za sve građane.
– U ovoj godini završena je isporuka svih 25 novih trolejbusa. Trolejbusi već dugo voze ulicama Sarajeva i značajno su promijenili sliku trolejbuskog saobraćaja. Ova godina bit će upamćena i zbog toga što smo potpisali ugovore za prugu do Hrasnice, kao i za vraćanje trolejbuske mreže do Vogošće – rekao je Šteta.
Govorio je i o izazovima u budućnosti.
– Svaki dan je neki novi izazov. Bilo ih je mnogo, posebno u ovakvom ministarstvu, gdje se zaista puno radi, što na terenu i gradilištima, što administrativno. Mislim da su nam, pored svih vrsta administracije, izazov najviše stvarale nepredviđene situacije koje su nas dočekivale na projektima, a kojih nekad ima manje, a nekad više – kazao je ministar.
Kako kaže, plan za narednu godinu je da se završi ono što su počeli, a nema razloga da tako ne bude.
– Kada govorimo o cestovnoj infrastrukturi, osim već pokrenutih značajnih projekata koje planiramo završiti u 2024. godini, a to su izgradnja raskrsnice u naselju Stup, izgradnja uključne trake na zapadnom prilazu gradu, obnova Majdanske ulice, izgradnja dva kružna toka u ulici Džemala Bijedića, izgradnja ratnog puta na Igmanu, obnova Ložioničke ulice, u ovoj godini planiramo obnoviti ulicu Bistrik, glavnu gradsku saobraćajnicu od Skenderije do Vječne vatre, obnoviti Bulevar Mimara Sinana, kao i put Sedrenik – Barice – Čavljak. Sarajevo će sigurno u godinama koje dolaze imati najbolji prijevoz u ovom dijelu Evrope – zaključio je Šteta.