Lanac kafeterija Starbucks je u periodu od januara do marta, koji za kompaniju predstavlja drugi fiskalni kvartal, zabilježio prihod od 8,56 milijardi dolara i prilagođenu zaradu po dionici od 68 centi.
Analitičari agencije LSEG su očekivali veći kvartalni prihod od 9,13 milijardi dolara i prilagođenu zaradu po dionici od 79 centi, prenosi CNBC.
Kompanija je zabilježila pad prodaje od četiri posto međugodišnje, a u Kini je zabilježen pad čak za 11 posto.
Starbucks je takođe smanjio svoje prognoze za svoju zaradu i prihode u fiskalnoj 2024. godini, predviđajući da će njegove kafeterije i dalje imati lošiji učinak u narednih nekoliko kvartala.
– U veoma izazovnom okruženju, rezultati ovog kvartala ne odražavaju snagu našeg brenda, naše sposobnosti ili prilike koje su pred nama – rekao je izvršni direktor kompanije Laksman Narasimhan.
On je naveo da su kupci sve zahtjevniji i više razmišljaju gdje i kako da potroše svoj novac.
Glavna finansijska direktorica Starbucksa Rejčel Ruđeri je priznala da je protekli kvartal bio težak za kompaniju, ali da je firma naučila lekcije iz sopstvenih grešaka i da vjeruje u svoju dugoročnu viziju koja će donijeti uspieh, prenosi B92.