Mediji u BiH jučer su objavili informaciju da je Konzum u BiH u prvih 5 mjeseci ove godine imao prihode od 247 miliona KM i finansijski gubitak od 11,5 miliona maraka.
Najviše pažnje izazvala je druga brojka, o gubitku od 11,5 miliona KM, iako ova prva zapravo govori više o poslovanju ovog trgovinskog lanca u BiH.
Naime, ako je Konzum za 5 mjeseci imao 247 miliona KM prihoda, znači da je mjesečno u prosjeku imao prihode od oko 50 miliona maraka, što na godišnjem nivou iznosi oko 600 miliona.
To znači da je došlo do vrtoglavog pad prihoda, s obzirom da je hrvatski trgovinski lanac prošle godine u BiH imao prihode od 751,3 miliona maraka. Po toj računici, riječ je o padu prihoda za čak 20 posto.
Time je praktično nastavljena ranije započeta tendencija, s obzirom da je godinu ranije Konzum u BiH imao prihode od 852,5 miliona KM.
Drugim riječima, Konzum je 2015. imao prosječne mjesečne prihode od oko 71 milion KM, prošle godine od oko 62,5 miliona, a ove godine oko 50 miliona.
Iskustvo iz prethodnih godina pokazuje da su Konzumove mušterije uglavnom prelazile u Bingo, s obzirom da taj lanac bilježi najveće povećanje prihoda, pa se isto vjerovatno desilo i na početku ove godine.
Podsjetimo da je Konzum prošle godine imao 36 posto udjela na tržištu BiH u odnosu na 42 posto Binga, a da je taj omjer u međuvremenu dosta izmijenjen u korist kompanije iz Tuzle.
Upravo ovaj drastični pad prihoda primorao je vanrednu upravu Agrokora da povuče Konzum s tržišta BiH i na njegovo mjesto vrati Mercator.
No, Mercator će preuzeti samo velike Konzumove tržne centre, dok će male prodavnice dobrim dijelom biti zatvorene ili prepuštene konkurenciji, što znači da će vjerovatno doći do daljeg pada udjela na tržištu.
Bingo je prošle godine imao prihode od 915 miliona KM i dobit od 67 miliona.
(Autor: BiznisInfo)