Početkom ovog mjeseca trgovinski lanac Mercator se vratio u BiH, ali način njegovog ponovnog ulaska na tržište za mnoge je iznenađujući.
Mercator je preuzeo pojedine Konzumove radnje tako što su pored vrata nalijepljene table s Mercatorovim imenom, a radnici su dobili nove majice.
No, Mercator nije izvršio suštinski rebranding ovih prodavnica. Naprimjer, iznad njegovih radnji i dalje stoji veliki Konzumov znak, pa neki od kupaca nisu ni svjesni da kupuju u Mercatoru a ne u Konzumu.
Osim toga, Mercator se nije potrudio da unese značajnije promjene u ponudi i ambijentu ovih prodavnica, ne pokušava biti cjenovno atrakivniji, nije objavio nijednu reklamu u bh. medijima niti započeo bilo kakvu kampanju.
Sve skupa, njegov bezlični povratak na bh. tržište, bar zasad, pokazuje da rukovodstvo ovog lanca očito nema jasan plan kako osvojiti kupce na domaćem tržištu, nema novca za ulaganje, ili pak čeka rasplet situacije u vezi s mogućom prodajom.
Naime, kako su prije nekoliko dana objavili mediji, banjalučki lanac Tropic zainteresovan je za preuzimanje Mercatora u BiH.
– Potvrđujemo da smo prije deset dana poslali pismo namjere Agrokoru i tako izrazili zainteresovanost za preuzimanje Mercatora u BiH i u ovom momentu ne bismo ništa detaljnije komentarisali o tom pitanju. U toku su pregovori te iz tog razloga nećemo ništa komentarisati, rečeno je iz Tropica.
Jasno je da Mercator ne želi trošiti novac na rebrandig i marketinške kampanje u BiH ukoliko će biti prodat.
Podsjetimo da su i prije povratka Mercatora u BiH slovenski, hrvatski i bh. mediji i analitičari upozoravali da ovaj lanac veoma teško može napraviti veliki uspjeh na bh. tržištu, na kojem konkurencija nikad nije bila jača.
Poznati hrvatski ekonomista Damir Novotny jedan je od onih koji je tada upozorio da je povratak Mercatora u BiH nerazuman. Po ocjeni Novotnyja BiH je među najjeftinijim zemljama u Evropi i nije tržište gdje bi klasični trgovci mogli zarađivati dovoljno da bi sanirali posrnuli koncern.
– Vraćanje u Bosnu u Hercegovinu je iz ugla trgovca nerazumno, jer tamo nema novca i prostor je isključivo za jeftine diskontne trgovce. Pred pretjeranu orijentaciju u taj dio Evrope ja sam upozorio Agrokor pod vodstvom Todorića, a sad istu grešku čini i novo vodstvo – naglasio je Novotny za hrvatske medije.
Napoznatiji slovenski list Delo iznio je ljetos sličnu ocjenu, ustvrdivši da Mercator ne može parirati domaćim lancima u BiH, kada se uzmu u obzir ukupni uslovi na tržištu.
Tome treba dodati i političku situaciju i zategnute odnose Hrvatske i BiH, što dodatno otežava situaciju za hrvatsku kompaniju.
Stoga se prodaja Mercatora u BiH čini kao veoma logičan izbor, naravno ako je ponuda banjalučkog lanca zadovoljavajuća.