Prvi automobil iz zajedničkog poduhvata kompanija Sony i Honda spreman je za proizvodnju. Međutim, za početak će se prodavati samo u Kaliforniji.
Afeela je električni automobil, koji je rezultat saradnje dva japanska giganta iz dvije industrije i konačno je dostupan za prednarudžbe. Bilo je potrebno pet godina da se dođe do ove tačke.
Na konferenciji za medije na CES-u, kompanija Sony Honda Mobility objavila je cijene i detalje o prednarudžbinama za model Afeela 1.
Vozilo će biti dostupno u dvije varijante: Afeela 1 Origin, koja će koštati 89.900 dolara, i Afeela 1 Signature, čija cijena iznosi 102.900 dolara.
U obje cijene uključena je trogodišnja pretplata na razne funkcije unutar vozila, uključujući sistem vozačke asistencije Nivoa 2+ i personalnog asistenta sa vještačkom inteligencijom.
Prednarudžbine su počele prije nekoliko dana, a zainteresovani kupci koji žive u Kaliforniji mogu položiti povratni depozit od 200 dolara kako bi rezervisali svoje mjesto u redu za kupovinu.
Još nije jasno da li će i kada Afeela biti dostupan u ostalim saveznim američkim državama, kao ni kada će biti dostupan širom svijeta, prenosi B92.
Otkriveni su i novi tehnički podaci, uključujući procjenjeni domet po EPA standardu od oko 480 kilometara, kao i ugrađenu podršku za Teslinu mrežu superpunjača.
Isporuke skupljeg modela Signature započeće 2026. godine, dok će kupci morati pričekati čak do 2027. za jeftiniji model Origin.
Najnovija verzija prototipa, koju je izvršni direktor kompanije Sony Honda Mobility, Jasuhide Mizuno, opisao kao “gotovo konačnu”, i dalje izgleda poput kombinacije modela brendova Tesla i Lucid Air, s kratkim prepustima preko točkova i dugim međuosovinskim razmakom.
Automobil ima ekrane čitavom širinom komandne table, 40 senzora i kamera za pomoć pri poluautonomnoj vožnji, pogon na sve točkove kao i nagovještaje integracije proširene stvarnosti i “virtuelnih svjetova” kao dio vozačkog iskustva.
Kao rezultat toga, prvi ulazak kompanije Sony u sektor automobila dizajniran je da se nadmeće sa nekim od najjačih igrača u luksuznom EV segmentu.
Mizuno je demonstrirao jednu od naprednijih karakteristika kada je pozvao vozilo na pozornicu koristeći glasovnu komandu “Izađi, Afeela” putem svog telefona.
Napomenuo je i da je to bila “tehnička demonstracija za ovu prezentaciju”, pa nije sasvim jasno hoće li glasovne komande postati standardna funkcija u produkcijskim modelima.
Mnogo se toga promijenilo otkako je Sony prvi put predstavio svoj Vision koncept 2020. godine, potražnja za električnim vozilima u SAD-u naglo je porasla, zatim stagnirala, a sada se uglavnom stabilizovala.
Bajdenova administracija uvela je velikodušne podsticaje za kupce EV-a, ali bi ih nova Trampova mogla ukinuti. Osim toga, Kina je postala vodeći svjetski proizvođač električnih automobila.
Taj posljednji faktor nedavno je “pogurao” Hondu na spajanje sa Nissanom kako bi se uspješnije takmičila sa kineskim auto-kompanijama u segmentu električnih vozila.