Dobit vodećih automobilskih kompanija snažno je poskočila u trećem tromjesečju, ali to nije bilo dovoljno da se nadoknadi slabi rezultat iz prve polovine godine, pokazala je studija savjetodavne kuće Ernst and Young (EY).
Operativna je dobit proizvođača automobila u trećem tromjesečju porasla 16 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, objavio je Ernst and Young u srijedu, prenosi agencija Hina.
No, u prvih devet ovogodišnjih mjeseci manja je 11,5 posto nego u prvih devet mjeseci 2018.
Prodaja automobila i dalje zaostaje za prošlogodišnjem, iako je razlika donekle ublažena zahvaljujući povećanoj prodaji skupljih vozila.
„Okretanje kupaca većim i skupljim automobilima trenutno ublažava posljedice pada prodaje automobila i generira veću dobit”, tumači analitičar EY-a Peter Fuss.
„No, srednjoročno će to predstavljati problem, budući da će autokompanije sve teže pratiti strožu regulativu o ugljičnom dioksidu”, dodao je.
Prema analizi EY-a, najprofitabilnija je u trećem tromjesečju bila japanska Toyota, koja je prodala i najviše automobila, ostvarila najveće prihode i najveću operativnu dobit.
U stopu je slijedi BMW. Među njemačkim je proizvođačima Volkswagen na četvrtom, a Daimler na sedmom mjestu, navodi dpa.