Skaka: Na Trebević žičarom prije naredne zime

0

Bivši gradonačelnik Sarajeva Ivo Komšić i predstavnici italijanske firme Leitner u septembru 2016. godine su potpisali ugovor o izradi glavnog projekta, isporuci opreme, montaži i puštanju u pogon Trebevićke žičare.

Komšić je tada obećao da će Trebevićka žičara proraditi 6. aprila ove godine, a početak gradnje tek je planiran.

Isto obećanje je dao i tadašnji zamjenik Komšića, a sada novi gradonačelnik Sarajeva Abdulah Skaka. I prethodni gradonačelnici u posljednjih desetak godina davali su ista obećanja, koja nisu ispunili.

Početak gradnje u aprilu

Novi gradonačelnik Abdulah Skaka, izjavio je za Faktor da će Trebevićka žičara biti konačno završena za šest mjeseci.

“Početkom februara tek sam preuzeo dužnost gradonačelnika i formirano je novo Gradsko vijeće. Sada ovaj novi tim mora učiniti svoj dio posla da počne gradnja. Na prvoj sjednici u martu usvojit ćemo izmjene urbanističke i građevinske i čim dobijemo saglasnost Gradskog vijeća krećemo sa radovima. Moramo početi u aprilu kako bi projekat završili za šest mjeseci, prije snijega” – kazao je Skaka.

U ovom projektu predviđeno je javno i privatno partnerstvo, jer se planira izgradnja hotela, kafana na polaznoj i dolaznoj stanici Trebevićke žičare. A ko će Gradu Sarajevu biti privatni partner?

“Svi potrebni papiri su u Skupštini KS i čekamo sada odluku Komisije za koncesije, koja će nam dati prijedlog na koji način to možemo raditi” – kazao je Skaka.

Da li su prikupljena i sva potrebna sredstva za izgradnju žičare?

“Investitor izgradnje je Grad Sarajevo. Edmond Offermann, donator, je uplatio sedam miliona KM, a Grad Sarajevo uplatio je osam miliona maraka i time je zaokružena finansijska konstrukcija” – zaključio je Skaka.  

Nova žičara na staroj ruti

Trebevićka žičara otvorena je 1959. godine. Pripremni radovi za njenu izgradnju počeli su 1956. godine, a sami građevinski i montažni radovi godinu dana prije otvorenja. Njena dužina bila je oko 2.200 metara, a vožnja je trajala 12 minuta. U 50-ak kabina moglo je biti prevezeno najmanje 800 izletnika u sat vremena.

Sada će biti izgrađena nova žičara sa novim kabinama i na istoj ruti. Nova Trebevićka žičara će biti sačinjena od 33 moderne kabine sa po deset mjesta, a kapacitet žičare bit će 1.200 putnika na sat. Put na Trebević trajat će nešto više od sedam minuta.

Italijanska firma Leitner gradila je žičare u mnogim svjetskim gradovima uključujući Inzbruk, a predstavnici Leitnera su izrazili veliko zadovoljstvo što je u svoje reference dodati i Sarajevo.

Također, zemlje poput Bosne i Hercegovine predstavljaju drugo najvažnije tržište žičara nakon država koje leže na Alpama, objašnjavaju iz kompanije Leitner koja je vršila radove i na objektima na Jahorini. (Faktor)