Njemački industrijski div Siemens i Deutsche Bahn počeli su razvijati vozove s gorivim ćelijama i punionicu, koji će biti testirani 2024. godine u sklopu plana zamjene dizelskih motora na njemačkoj željeznici.
Prototip će izgraditi Siemens, a temeljit će se na električnom vagonu Mireo Plus koji će biti opremljen gorivim ćelijama za pretvaranje vodika i kisika u električnu energiju i baterijom, saopćile su ove dvije kompanije.
Izvršni direktor tvrtke Siemens Mobility Michael Peter objasnio je da će vozovi kombinirati mogućnost napajanja iz tri izvora u modularnom sustavu, baterije, gorive ćelije i postojećih nadzemnih vodova, ovisno o tome gdje će voziti.
Njemačko željezničko poduzeće Deutsche Bahn još nije elektrificiralo 40 posto mreže ukupne dužine 33.000 kilometara, na kojoj prometuje 1300 dizelskih lokomotiva.
Testiranje lokomotiva
Dekarbonizacija željezničkog prometa obaveza je utvrđena dugoročnim ciljevima Njemačke i Evropske unije.
“Naši vozovi s vodikom moći će dugoročno zamijeniti vozove s dizelskim gorivom”, izjavio je Peter.
Novi prototip punit će se 15 minuta, s razmakom do sljedećeg punjenja od 600 km i najvećom brzinom od 160 kilometara na sat.
Lokomotive će se testirati na linijama između Tübingena, Horba i Pforzheima u saveznoj državi Baden Württemberg.
Glavno su ciljano tržište operatori regionalnih mreža, koji obično imaju između 10 i 50 vozova, rekao je Peter.
“Vidimo tržišni potencijal u Europi od 10.000 do 15.000 vozova koje treba zamijeniti tokom sljedećih 10-15 godina, od toga 3000 samo u Njemačkoj”, rekao je.
Svaki voz koštat će između pet i 10 miliona eura, pa bi ukupni tržišni potencijal iznosio od 50 do 150 milijardi eura.
Njemačka vlada očekuje da će “zeleni” vodik dugoročno postati konkurentan fosilnim gorivima i igrati ključnu ulogu u dekarbonizaciji industrije, toplinarstva i prometa.
Hina