Šef Ryanaira Majkl O’Liri približava se potencijalnom bonusu od 100 miliona eura, koji bi bio među najvećima u istoriji evropskih kompanija, nakon što su dionice avioprevoznika dosegle rekordan nivo.
Cijena dionice Ryanaira porasla je na 18,99 eura krajem prošle sedmice približavajući O’Lirija pragu koji bi mogao pokrenuti enormnu isplatu.
Dionice u avioprevozniku moraju ili dosegnuti 21 euro i ostati na tom nivou 28 dana ili kompanija mora prijaviti godišnju dobit nakon oporezivanja od 2,2 milijarde eura kako bi O’Liri mogao prikupiti bonus, koji je dogovoren 2019.
Ako dionice dosegnu kritičan nivo, O’Liri bi dobio dioničke opcije, pravo kupovine dionica po sniženoj cijeni, navodi FT, koji je prvi izvijestio o mogućem bonusu.
O’Liri bi mogao kupiti 10 miliona dionica po 11,12 eura za svaku, što znači da bi mogao pokupiti dionice u vrijednosti od 210 miliona evra za 111,2 miliona eura, čime bi ostvario trenutnu dobit od 98,8 miliona eura.
Povećanje cijene dionice potrebno za dobijanje bonusa značilo bi da se vrijednost vazduhoplovne kompanije sa sjedištem u Dablinu više nego udvostručila od avgusta 2019., podigavši vrijednost kompanije na dioničkom tržištu na gotovo 24 milijarde eura. Ryanair je već sada drugi najvrijedniji avioprevoznik na svijetu po kapitalizaciji dionica, iza američkog prevoznika Delta Air Lines.
O’Liri, koji je preuzeo Ryanair 1994., predvodio je meteorski uspon prevoznika do najvećeg evropskog avioprevoznika. Tokom tog vremena već je stekao 3,9 posto udjela u firmi, tržišnu vrijednost udjela od 907 miliona eura. Budući bonus rezultat je sheme poticaja dogovorene 2019., koja je prvotno trebala isteći 2024., ali je produžena do 2028. u decembru prošle godine.
U to je vrijeme cijena dionice vazduhoplovne kompanije bila ispod 13 eura. Finansijski analitičari koji prate firmu predviđaju prosječnu ciljanu cijenu dionice od 24 eura u sljedećih 12 mjeseci, prema podacima iz Bloomberga, što bi O’Lirija lako stavilo iznad praga za prikupljanje bonusa.
Manje je vjerojatno da će to postići zahvaljujući dobiti firme, za koju je Ryanair predvidio da će dosegnuti najviše 2,05 milijardi eura, u usporedbi s ciljanim bonusom od 2,2 milijarde eura. Ryanair je uspio zaraditi na ponovnom rastu avioprometa i procvatu prosječnih cijena karata nakon pandemije.
Najavili su da planiraju udvostručiti broj putnika u sljedećih 10 godina. “Sve dok ne učinimo nešto glupo, što je svakodnevni izazov u ovoj industriji, nastavićemo brisati pod sa svim drugim vazduhoplovnim prevoznicima u Evropi”, kazao je O’Liri za Financial Times ranije ove godine.
Avioprevoznik je u novembru saopštio da će dioničarima prvi put isplaćivati redovne isplate nakon što su rastuće cijene zrakoplovnih karata dovele avioprijevoznika na pravi put ostvarivanja rekordne dobiti, prenosi Index.hr.