Izvršni direktor američkog proizvođača aviona Boeinga, Dejv Kalhun odstupit će s dužnosti do kraja godine u sklopu promjena u upravi koje je podstakla sigurnosna kriza nakon niza incidenata u proteklim sedmicama.
Kalhun je veteran u vazduhoplovnom sektoru i obnašao je vodeće položaje u nekoliko kompanija. U januaru 2020. imenovan je glavnim izvršnim direktorom Boeinga kako ga izveo iz krize nakon dvije teške nesreće u 2018. i 2019. u kojima je poginulo 346 ljudi.
Nakon što je preuzeo dužnost, Boeing je konstantno kasnio s proizvodnjom. U oktobru optimistično je prognozirao da će ponovo proizvoditi 38 mlaznjaka tipa MAX mjesečno i da nakon toga “žele u što kraćem roku ubrzati tempo”.
Nekoliko sedmica nakon januarskog incidenta i ispadanja rezervnih vrata s Boeinga 737-9 usred leta Alaska Airlinesa u Americi, Kalhun je promijenio “ploču” i izjavio da je vrijeme da se “stane na kočnicu”. Incident je doveo u opasnost 171 putnika i naškodio je ugledu kompanije.
U martu Boeing 737-9 Dreamliner gubio je visinu na letu čileanskog LATAM-a i tom je prilikom povrijeđeno pedesetak 50 ljudi. Boeing 777 američkog United Airlinesa prisilno je sletio nakon što mu je tokom polijetanja otpala guma.
Američki regulator temeljno provjerava stanje u kompaniji i ograničio je Boeingovu proizvodnju na 38 aviona mjesečno dok se ne riješe problemi sa sigurnošću i kvalitetom dijelova.
Boeing istovremeno pregovara o kupovini bivše podružnice Spirit AeroSystems kako bi osigurao veću kontrolu nad snabdijevnim lancem.
Prošle sedmice grupa izvršnih direktora američkih vazduhoplovnih kompanija zatražila je sastanke s direktorima Boeinga, bez Kalhuna, kako bi im izrazili zabrinutost zbog nesreće Alaska Airlinesa, navodi “Reuters”.
U ponedjeljak Boeing je objavio da Kalhun odlazi s dužnosti. Predsjednik i izvršni direktor Boeing Commercial Airplanesa, Sten Dil odlazi u penziju, a njegovu dužnost preuzima Stefani Poup. Predsjedanje upravom preuzima Stiv Molenkopf.
Kriza u kompaniji frustrira vazduhoplovne prevoznike koji već imaju problema s kašnjenjem isporuka. Boeing je u prvom ovogodišnjem tromjesečju potrošio više novca nego što se očekivalo.
“Godinama nam je prioritet bila brzina, a ne striktna kontrola kvalitete proizvodnje i to se mora promijeniti”, zaključio je finansijski direktor Brajan Vest, prenosi “Tportal”.