Kako sedam djevojaka iz Zvornika razvija biznis: Uskoro na tržištu „Super žena“ i „Mislilica“

0

Sedam mladih, obrazovanih djevojaka iz Zvornika stoji iza dvije poslovne ideje koje bi uskoro mogle da prerastu u konkretne biznise. „Super žene“  – pravnica Tamara Jović, profesor razredne nastave Zorica Mitrović, diplomirani politikolog  Bojana Tanacković i student anglistike Ana Glišić, uz pomoć fondacije „Mozaik“, razrađivale su svoju ideju uspostavljanja servisa za čišćenje domova i zajedničkih prostorija u stambenim objektima.

– Nas sedam smo formirale dva tima i prijavile dvije biznis ideje. Kroz cijeli proces, do osvajanja 3.000 KM za prototip, imale smo na raspolaganju mentore koji su nas usmjeravali u kom pravcu da razmišljamo i kako da gledamo na čitav proces. Za prototip se borilo 11 grupa, a od strane komisije je odlučeno da njih 7, među kojima su obje grupe iz Zvornika, dobije priliku da uđe u period inkubacije i daju sve od sebe da pokrenu svoj biznis. Mi smo sada u periodu inkubacije  kroz koji radimo na usavršavanju svojih proizvoda i usluga, pri čemu imamo potpunu podršku mentora i marketing tima Fondacije Mozaik. Nakon perioda inkubacije „borićemo“ se  za investiciju od 15.000 KM kojom ćemo da pokrenemo svoj biznis – kaže Tamara.

Društveni biznis „Super žena“  baviće se pružanjem usluga površinskog i dubinskog čišćenja domova i zajedničkih prostorija etažnih vlasnika. Pokretanjem ovog preduzeća rješavaće se nezaposlenost žena bez kvalifikacije i iznad 40 godina starosti, jer je to trenutno najugroženija kategorija nezaposlenih kojoj se pridaje malo značaja. Takođe, biznis podrazumijeva i ulaganje sredstava i napora u edukaciju ovih žena u vidu opismenjavanja, radionica ručnih radova, kurseva računarstva, stranih jezika, samoodbrane i uključivanja u društvene aktivnosti.

Oko druge poslovne ideje okupile su se ekonomista Marija Bašić i psiholozi Marijana Taborin i Nataša Erić. Njihov društveni biznis je zbirka edukativnih igrica ,,Mislilica“ za podsticanje intelektualnog, emocionalnog, socijalnog i grafomotoričkog razvoja djece uzrasta od 3 do 7 godina.

– Problem koji rješavamo je zaokupljenost djece savremenom tehnologijom, a opšte je poznatno koliko njena pretjerana upotreba ima negativan uticaj na razvoj djeteta. Naš cilj nije da djecu u potpunosti odvojimo od savremene tehnologije, nego da se zaokupljenost smanji u određenoj mjeri. Trenutno se nalazimo u fazi testiranja i usavršavanja prototipa, a već u maju mjesecu će naš proizvod, kao jedan od rijetkih domaćih, biti dostupan na tržištu BIH. Cilj nam je da se proširimo i na zemlje u regionu – pojašnjavaju ove djevojke.

Izvor: Preduzetnički portal Republike Srpske