Kompanija Apple je u posljednjem lanjskom tromjesečju prvi put nakon pet godina prodala više pametnih telefona nego Samsung, pa su prihodi tog tehnološkog diva porasli više nego što se očekivalo.
Prema poslovnom izvještaju, prihodi Applea u proteklom tromjesečju dostigli su 78,35 milijardi dolara, što je 3,3 % više nego prethodne godine i više od 77,25 milijardi dolara, koliko su očekivali analitičari.
To je i najveći kvartalni prihod Applea u njegovoj istoriji.
“Oduševljeni smo što možemo objaviti da je praznično tromjesečje rezultiralo najvećim kvartalnim prihodima ikada, a postavili smo i neke druge rekorde. Prodali smo više iPhonea nego ikad prije i ostvarili rekordne prihode od iPhonea, usluga, Maca i Apple Watcha”, poručio je u izvještaju izvršni direktor Applea Tim Cook.
Čista dobit kompanije iznosila je 17,9 milijardi dolara, manje u odnosu na 18,36 milijardi u istom periodu prethodne godine.
Do rasta prihoda najviše je došlo usljed snažnog rasta prodaje pametnih telefona iPhonea, koja čini dvije trećine ukupne prodaje Applea.
U tromjesečju, obilježenom snažnom potrošnjom uoči božićnih praznika, Apple je prodao 78,3 miliona iPhonea, dok je prethodne godine prodaja iznosila 74,78 miliona.
To je i prvi rast prodaje i prihoda iPhonea nakon tri tromesečja pada.
Prema podacima analitičke kompanije Strategy Analytics, Samsung je u tom tromesečju prodao 77,5 miliona pametnih telefona, pa je prvi put od četvrtog kvartala 2011. godine Apple nadmašio južnokorejskog konkurenta.
U tom je tromjesečju Samsung povukao s tržišta telefone Galaxy Note 7 zbog zapaljenja baterija.
I dok su prihodi Applea na američkom tržištu snažno porasli, prihodi od prodaje na tržištima Kine, Hong Konga i Tajvana, što je drugo najveće Appleovo tržište nakon američkog, pali su u proteklom tromjesečju za 11,6 % na godišnjem nivou, odnosno na 16,2 milijarde dolara.
Slabljenje potražnje za iPhoneima u Kini posljedica je usporavanja rasta tamošnje privrede, a time i potrošnje stanovništva.
No, iz Applea kao pozitivnu stranu ističu usporavanje pada prodaje s obzirom na to da je u prethodnom tromesečju pad iznosio 30 % na godišnjem nivou.
Svijetlu tačku u Appleovom izvještaju predstavlja i rast prihoda od usluga kompanije, koje, između ostalog, uključuju aplikacije Apple Music, Apple Pay, App Store i iCloud, za 18,4 % na godišnjem nivou, odnosno na 7,17 milijardi dolara.
Na tome se najviše može zahvaliti popularnosti igara, ali i povećanju prihoda od pretplate.
Zahvaljujući boljim rezultatima nego što su analitičari očekivali, cijena akcije Applea u utorak je u produženom trgovanju na Wall Streetu porasla gotovo 3%.
(Agencije)