Samo tri dionice Koridora 5C u FBiH ostaju izvan izgradnje, evo koje su

0

Nedavno smo pisali da bi Federacija BiH ove godine trebala postati veliko gradilište, bar kada je riječ o izgradnji Koridora 5C.

Ove godine trebala bi krenuti gradnja nekoliko dionica vrijednih ukupno više milijardi maraka. Šta će se sve graditi ove godine pročitajte ovdje.

Nakon što krenu svi ovi radovi, samo tri dionice Koridora 5C će ostati izvan izgradnje, piše BiznisInfo.ba.

Riječ je o dionicama koje još nisu u fazi tenderisanja. Sve tri dionice se nalaze u Hercegovini. Prva je između Sarajeva i Konjica, tačnije od tunela Ivan do ulaza u Konjic.

Druga dionica se nadovezuje na ovu dionicu, odnosno ide od Konjica južno do ulaza u tunel Prenj. Treća dionica je locirana između tunela Prenj i Mostara. Dakle, riječ je o dvije dionice koje okružuju tunel Prenj sa sjeverne i južne strane, odnosno spajaju ga sa Konjicem i Mostarom.

Tunel Ivan – Ovčari

Dionica Ivan – Ovčari počinje odmah nakon južnog portala tunela Ivan i nastavlja se prema Konjicu, spuštajući se blizu lokaliteta Bradina i Zukići prema petlji Ovčari, gdje trasa završava. Ukupna dužina dionice je 10,2 km. Ovo je jedna od najtežih dionica autoceste na Koridoru 5C. Visinska razlika od početka do kraja je oko 400 m.

Projekt se nalazi na području s izrazito nepovoljnim geomorfološkim uvjetima. Teren je brdovit i planinski s vrlo strmim padinama što znači da se većina dionice mora graditi u tunelima ili na vijaduktima/mostovima.

Tako će na ovoj dionici biti izgrađeno 26 mostova/vijadukta ukupne dužine 4,7 m, te 12 dvocijevnih tunela ukupne dužina 6,2 km gdje je najduži tunel 1100 m. Najznačajniji most je dužine 450 m, a visine stuba 95 m.

Projekat je od velikog značaja za razvoj lokalnih zajednica koji će omogućiti brže, sigurnije i udobnije saobraćanje.

Ovčari – ulaz u tunel Prenj

Trasa počinje petljom Ovčari neposredno prije grada Konjica i prelaskom magistralne ceste M-17 nastavlja se kroz dva tunela prema naselju Bijela i dalje prema planini i tunelu Prenj. Ukupna dužina dionice je 10,3 kilokmetra. Ovo je također jedna od težih dionica autoceste na Koridoru 5C.

Projekt se nalazi na području s izrazito nepovoljnim geomorfološkim uvjetima. Teren je brdovit  sa vrlo visokim usponima gdje je ukupna dužina otvorene trase 6,8 km sa maksimalnim usponom od 6 posto.

Na dionici je ukupno projektovano pet vijadukata od kojih je najduži vijadukt broj 5 sa dužinom lijeve osovine 590 metara i desne osovine 610 metara. Projektovana su i dva tunela ukupnih dužina tunelskih cijevi 1853 metra lijevog kolovoza i 1740 metara desnog kolovoza.

Na dionici Ovčari-ulaz u tunel Prenj predviđena su dva čvorišta, i to čvorište Ovčari na početku dionice i čvorište Konjic jug, zajedno sa predviđena dva naplatna mjesta. Pored toga projektovano je i jedno odmorište Konjic jug.

Izlaz iz tunela Prenj – Mostar sjever

Trasa ove dionice počinje nakon izlaska iz tunela Prenj i nastavlja se u smjeru Mostara gdje završava sa petljom Mostar sjever. Ukupna dužina dionice je 12,3 kilometra. Visinska razlika od početka do kraja je oko 439 m.

Teren je brdovit s vrlo strmim padinama gdje je 40 posto dionice projektovano na mostovima /vijaduktima i tunelima. Pored glavne trase isprojektovan je i prateći uslužni objekat – odmorište, pet servisnih cesta kao i odlagalište inertnog materijala.

Na čitavoj dionici projektovano je šest tunela (tri tunela po osovini), šest mostova (tri mosta po osovini) kao i šest potpornih konstrukcija. Najduži je vijadukt M10 – Seočka draga sa dužinom od 474 metara dok je najduži tunel Orlov kuk, lijeve tunelske cijevi dužine 2197 metara. Maksimalni nagib na dionici iznosi 4,4 posto.

Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba