Menadžer za održivo poslovanje kompanije JYSK Sam Harrington govorio je za naš portal o odgovornom poslovanju kompanija i koliko je ono danas važno. Šta JYSK čini kako bi doprinio održivom razvoju i na koje sve načine pomaže štednji energije i zaštiti okoliša, pročitajte u nastavku.
JYSK je porodična kompanija koja veoma drži do toga da posluje odgovorno. Šta to konkretno znači?
Kao kompanija sa značajnom ekspanzijom i rastom poslovanja imamo obavezu odgovornog ponašanja kako prema prirodi, tako i prema ljudima. Kako kompanije rastu i imaju veći utjecaj na svijet (i pozitivan i negativan), postaje sve važnije usredotočiti se na održivost. Sve više kompanija prepoznaje da je presudno ispuniti očekivanja kupaca o održivosti, ići u korak s konkurentima i biti ispred novog zakonodavstva koje zahtijeva ili potiče održivije proizvode.
Koje ste sve mehanizme uveli kako biste vodili računa o zaštiti okoliša i zdravlju ljudi?
Rad na korporativnoj odgovornosti u JYSK-u nije nov i već smo napravili puno sjajnih stvari. U vlastitom poslovanju puno se fokusiramo na poboljšanje energetske efikasnosti i smanjenje otpada.
Upravo smo usred transformacije JYSK ambalaže u održiviji dizajn. Postupno smo ukinuli PVC ambalažu i upravo radimo na tome da se riješimo posljednjih komada EPS ambalaže od pjene i zamijenimo alternativama koje se mogu reciklirati. Ako naručite u JYSK-u proizvode putem web shopa, proizvodi će vam biti dostavljeni u kutiji prilagođenoj veličini za vašu narudžbu, zahvaljujući tehnologiji Packsize koja se koristi u našim distribucijskim centrima.
Već dugi niz godina radimo s najvjerodostojnijim svjetskim eko-oznakama kako bismo osigurali da materijali od kojih su izrađeni naši proizvodi dolaze iz odgovornih izvora. Na primjer, danas je sav naš drveni vrtni namještaj certificiran FSC, a sve ostalo bit će do 2025. godine.Također smo vrlo usredotočeni na osiguravanje hemijske sigurnosti, koristeći OEKO-TEX za certificiranje tekstilnih proizvoda.
Navedite nam nekoliko primjera kako štedite energiju ili na primjer smanjujete zagađenje?
Pitanje potrošnje vlastite energije je nešto na čemu JYSK radi već dugi niz godina. Konkretno mjere uključuju promjenu svjetla u našim trgovinama i distribucijskim centrima u LED, što je značajno smanjilo našu potrošnju energije.
U odnosu na naše distribucijske centre, većina je novijih zgrada, gdje je od samog početka fokus bio na uštedi energije. Što se tiče skladištenja proizvoda, to se događa u potpuno automatskim skladištima, koja su zagrijana samo na 5 stepeni, kako bi se smanjila potrošnja.
A u slučajevima gdje je JYSK sam vlasnik objekata, instaliraju se solarne ćelije.
Ove ste napore naročito intenzivirali u prethodne dvije godine?
Tako je, posljednje dvije godine poduzeli smo značajne korake, a akcijama su prethodila vrlo detaljna mjerenja i analize sa ciljem reduciranja CO2 emisije.
Koliko je teško tu odgovornost uskladiti s uspješnim poslovanjem? Jesu li mjere koje poduzimate imale negativan efekat na rezultate poslovanja?
Naša odgovornost je velika budući da radimo na razvoju rješenja i tražimo poštivanje svih definisanih standarda, a da se pri tome ne dogode značajnija odstupanja u troškovima, a koji bi se pri tome odrazili na finalnu cijenu proizvoda. Preduslov je da naši kupci dobiju bolja i održiva rješenja uz uvijek odlične cjenovne ponude.
Budući da ste proizvođač namještaja i kućnih dodataka, ovi se napori ogledaju i u proizvodima koje nudite tržištu. Kako vaši kupci i potrošači prihvataju nove trendove?
Nastojimo biti u skladu sa trendovima i ispred konkurenata kako bi jednim dijelom bili poticaj cijeloj branši. Kupci svakako cijene ovakve aktivnosti i novijim generacijama je pitanje održivosti postalo nešto što se apsolutno očekuje od svih nas.
U januaru 2021. završili ste prvi izvještaj koji pokazuje precizno stanje s emisijama bazirano na finansijskim podacima. Šta je on pokazao?
Morat ćete pratiti sveobuhvatan odgovor nakon što dovršimo Strategiju održivosti okoliša na kojoj radimo. Općenito, usredotočeni smo na proizvodnju proizvoda od odgovornijih sirovina, smanjenje klimatskih utjecaja vlastitog poslovanja i poticanje našeg opskrbnog lanca da čini isto.
Moj posao je sada da razvijem JYSK-ovu Strategiju održivosti okoliša, definiram ključne ciljeve i uključim naše donositelje odluka da ih usklade. Nismo još spremni javno objaviti kompletan akcijski plan.
Međutim, već smo najavili neke važne ciljeve oko odgovornih sirovina od drveta i pamuka. Do 2025. godine drvo koje se koristi za proizvodnju JYSK-ovih proizvoda i ambalaže, kao i sav pamuk za tekstilne proizvode, certificirat će vodeće nevladine organizacije poput Forest Stewardship Council (FSC) i Better Cotton Initiative (BCI).
Navodite kako odgovorno poslovanje nije samo stvar kompanije nego i dobavljača i svih ostalih u lancu proizvodnje i prodaje. Šta krajnji kupci mogu učiniti kako bi i oni podržali ciljeve o kojima smo govorili?
JYSK ulaže značajne napore u aktivaciju svijesti naših partnera sa kojima sarađujemo. Kao maloprodajni lanac, utjecaji naših trgovina na okoliš prilično su mali u usporedbi sa utjecajima iz našeg opskrbnog lanca. Stoga je angažiranje globalnih dobavljača i transportnih partnera zaista važno.
Cilj nam je podržati dobavljače da ispune naše postojeće i nadolazeće zahtjeve o održivosti, bez stvaranja puno dodatnog posla ili povećanja troškova. Iako su ciljevi koje postavljamo ambiciozni, niti jedna od ovih promjena neće se dogoditi preko noći, pa će biti dovoljno vremena za saradnju sa našim partnerima kako bismo prešli na održivije materijale, proizvodne procese i mogućnosti prevoza.
Što se osobne odgovornost tiče, svako od nas ima mogućnost svojim malim koracima i aktivnostima na razini kućanstva doprinijeti da se stvari značajnije pokrenu.
D.S.