Salčin: EBRD je spreman finansirati gradnju cijelog Koridora 5C!

0

Bez povećanja akciza ne možemo dobiti nijedan kredit niti sagraditi ni pedalj novog autouputa, izjavio je za Avaz Đenan Salčin, direktor JP Autoceste FBiH.

Prema njegovim riječima, strani kreditori dodatno su spremni finansirati gradnju Koridora 5C, što su potvrdili prošlosedmični sastanci.

Tunel “Prenj”

Salčin za Avaz otkriva da kreditori, Evropska investicijska banka (EIB) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) svakodnevno “osluškuju” situaciju u BiH.

– Moramo iskoristiti priliku i naklonost kreditora. I predsjednik EBRD-a Suma Čakrabarti rekao je da su oni spremni finansirati cjelokupni nedostajući dio Koridora 5C. Imamo veoma poizitivan pristup s njihove strane, ali moramo riješiti naš dio posla – ističe Salčin.

Ohrabruje, ističe on, i izjava ministra vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Mirka Šarovića.

– Ministar je kazao da sve trebamo uraditi u tom interesu da djelujemo i radimo na infrastrukturi BiH. Ohrabruje i promjena, jer EBRD prije pola godine nije bio zainteresiran da finansira gradnju tunea “Prenj”. Na posljednjim sastancima koje smo imali, gdje smo i mi malo insistirali na tome kao Uprava, iznijeli smo neke druge činjenice pa su oni promijenili svoju odluku i sada su jako zainteresirani za učešće u finansiranju gradnje tunela “Prenj” – dodaje prvi čovjek Autocesta FBiH.

Prijeko potrebno

Govoreći o akcizama na gorivo u susjedstvu, Salčin povlači paralelu između BiH i Hrvatske i kaže da nismo toliko opterećeni, za razliku od naših zapadnih susjeda.

– Akcize u Hrvatskoj po litri dvostruko su više od naših, koje bi bile tek 25 feninga s ovim novim povećanjem od 15 feninga. Nisam siguran da će država sebe dovesti u situaciju da ponovo za dvije godine povećava akcize. Dakle, to nam je prijeko potrebno za nastavak gradnje.

BiH je sagradila nešto manje od jedne trećine autouputa od sjevera do juga. U toku je gradnja dionica na samom sjeveru te zaobilaznice oko Zenice. U pripremi je dionica na jugu kod Počitelja, a ostatak u fazi projektiranja i idejnih rješenja, jer se mora osigurati finansiranje.