Federacija može u naredne tri do četiri godine uz maksimalnu ozbiljnost i koordinaciju svih partnera sagraditi više od 92 kilometra autoputa na Koridoru 5C, izjavio je za “Dnevni avaz” Đenan Salčin, novi direktor “Autocesta FBiH”.
U svom prvom širem razgovoru nakon preuzimanja dužnosti čelnika jedne od najvažnijih državnih institucija, on je istakao da je osnovni zadatak nove uprave obnoviti zamah gradnje Koridora 5C, koji je u proteklom periodu bio oslabljen.
Nastavak gradnje
Realizacijom tih projekata, BiH bi mogla imati sagrađeno više od polovine Koridora 5C, najvećeg infrastrukturnog projekta u historiji BiH, puta od sjevera do juga države u dužini od 335 kilometara. Istovremeno, dok traje gradnja već započetih dionica, vrše se intenzivne priprema za nastavak i zahvatanje najtežih dionica, poput one od Konjica do Mostara.
– Učinit ćemo sve da ispunimo plan – kaže Salčin.
Prema njegovim riječima, „Autoceste FBiH“ već kreću s pripremama za gradnju tunela Prenj u dužini od deset kilometara, koji se nalazi na dionici autoputa na Koridoru 5C Konjic – Mostar Sjever, a procijenjena vrijednost gradnje cjelokupne dionice je oko 740 miliona KM (370 miliona eura). Sudeći prema dosadašnjim iskustvima, ta dionica je najskuplja i najteža za realizaciju.
Salčin nam je pojasnio da gradnja ove dionice i tunela Prenj počinju nakon izmjene trase koju su usvojili nadležni organi Vlade FBiH i “Autocesta FBiH”. Izmjenom ove trase, dionicom kroz Prenj i dolinu Bijelu skraćuje se trasa autoputa za 18 kilometara. Projekt gradnje autoputa Konjic – Mostar Sjever sastoji se od poddionica Ovčari – Konjic, Konjic – ulaz u tunel Prenj, tunel Prenj i izlaz iz tunela Prenj – Mostar Sjever.
– Prema prirodi projekta i potrebnoj tehnologiji, optimalan način realizacije ovog projekta je putem međunarodnih kreditora te vlastitih sredstava – rekao je Salčin.
On je ustvrdio da su nakon nepotrebnog višemjesečnog zastoja u aktivnostima, stvorene sve pretpostavke za nastavak gradnje autoputa južno od Mostara, na dionicama Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići, uključujući i gradnju mosta Počitelj.
– Uskoro se može očekivati i potpisivanje ugovora o gradnji ovih dionica ukupne dužine 11,7 kilometara i ukupne vrijednosti 200 miliona KM. Gradnjom ove dionice bit će osigurana puna funkcionalnost sagrađene autoceste Bijača – Zvirovići i povećati njena isplativost – rekao je Salčin.
Mostarska obilaznica
U planu je, prema njegovim riječima, i priprema za mostarsku zaobilaznicu, a početkom naredne godine počinje gradnja dionica Počitelj – Buna (7,2 km) i Donja Gračanica – tunel Zenica (3,9 km).
– Radovi na južnom dijelu Koridora 5C bit će završeni za 30 mjeseci od dana potpisivanja ugovora, dok se dionice u zeničkoj regiji mogu završiti do kraja ljeta 2018. Početkom naredne godine privest ćemo kraju završne radove postavljanja asfalta, horizontalne i vertikalne signalizacije na dionici Svilaj – Odžak – istakao je Salčin.
Očekuje se i skoro usvajanje većih akciza na državnom nivou, što je uvjet međunarodnih kreditora da nastave finansirati gradnju.
Salčin je prokomentirao i medijske napise o navodnom preusmjeravanju finansijskih sredstava s dionica kroz Hercegovinu na one oko Zenice.
– Za nas ne postoje bošnjačke i hrvatske dionice. Imamo jasne planove da, u što kraćem roku, napravimo što više kilometara autoceste i na taj način omogućimo bolji život svim građanima. Naravno, uz apsolutno poštivanje zakonskih procedura, usvojenih prioriteta i ciljeva – kaže Salčin.
(Dnevni avaz)