Rudnik u Varešu mogao bi postati izvoznik broj jedan u BiH

0

Vareš je na dobrom putu za postati izuzetno važno rudarsko središte Bosne i Hercegovine, a što će sa sobom vući i razvoj niza drugih privrednih grana koje garantiraju otvaranje niza novih radnih mjesta, poručio je načelnik Zdravko Marošević.

 “Pokrenute su brojne investicije, posebno u kontekstu rudarstva, ali i prema iskorištavanju turističkih potencija. Naša osnovna zadaća bila bi da nastavimo i da dovršimo sve procedure koje treba završiti kako bismo došli do procesa eksploatacije rude cinka, bakra i olova”, rekao je Marošević za Večernji list.

Kada pokrenu rudarstvo, dodao je, sve prateće aktivnosti i djelatnosti trebale bi biti uključene, a statistika govori da na jednog rudara dolazi još od 5 do 7 novih radnih mjesta.

 “To je ključni prioritet na kojem ćemo raditi, naravno, uz projekte infrastrukturne naravi koji trebaju voditi poboljšanju uslova življenja. Prošla godina bila je teška i Varaš se još nalazi u teškoj situaciji te se nadam pomoći viših nivoa vlasti sve dok se ovo ne pokrene. A tada bismo počeli ubirati koristi koje proizlaze iz koncesijskih naknada”, istaknuo je.  

Kompanija Eastern Mining kao koncesionar je u fazi dobivanja dozvola za eksploataciju.

“Oni su već u fazi priprem infrastrukture, odnosno rada na cestovnim vezama za transport rude, kao i na otvaranju pozicije za smještaj kontejnera za koncentrat koji bi trebao ići željeznicom prema luci Ploče. Dakle, u tom slučaju trebala bi se uspostaviti i željeznica”, istaknuo je Marošević.

Dodaje da će ova godina proteći u velikim investicijama, a koje za cilj imaju osigurati da se 2022. pokrene eksploatacija ruda i, naravno, izvoz. Po podacima od menadžmenta, u tom slučaju Eastern Mining rudnik cinka, bakra i olova bio bi najveći izvoznik u BiH po svojem kapacitetu, rekao je načelnik.  

Prema njegovim riječima, ovo nije projekt samo lokalnog karaktera, ovo je projekt, može se reći, u najmanju ruku Federacije i države te će on zahtijevati zapošljavanje stotina ljudi iz raznih struka, od rudara do inženjerskog kadra. Naravno, u cijelom tom procesu doći će do pokretanja niza pratećih aktivnosti.

“Evo, uzmite samo da po njihovu proračunu dnevno 50 kontejnera treba spustiti na željeznicu, a predviđen je rad i u tri smjene. Ukratko, trebat će 150 vozača. Kamione trebaju pratiti servisni poslovi. Dakle, jedna struka veže se za drugu, a sve će to dovesti do jednog dinamičnog ozračja, a sve podsjeća na vrijeme kad se u Varešu eksploatirala željezna ruda”, priča Marošević.  

Zaključuje da je ovo je projekt koji je daleko otišao i više se ne može zaustaviti. U ovoj godini ide ulaganje, a u 2022. počinje vraćanje uloženog novca.

“Da bi se rudnik opslužio, potrebni su dodatni prostori za skladištenje, a najvjerojatnije i bescarinska zona. Tu je i pitanje transporta od 27 kilometara od lokacije Rupice. Ovakav projekt tražit će radnu snagu na tržištu, i to u Varešu, ali i u okruženju Vareša, ali je sigurno da će dio radnika dolaziti ne samo iz BiH”, ističe on.