Proizvođači najluksuznijih satova imaju opasnu konkurenciju i to od proizvođača pametnih satova
Kraj šezdesetih godina prošlog stoljeća obilježila je revolucija u proizvodnji satova. Bila je to godina kada je japanski Seiko predstavio Quartz-Astron 35Q, prvi sat s ugrađenim kristalima kvarca.
Inženjerima je trebalo gotovo deset godina da ga razviju i stave u proizvodnju. Čim se pojavio na tržištu, gotovo odmah je doveo do krize. Stručnjaci u industriji satova su krizu nazvali “kvarcnom krizom” zbog velikih promjena koje su rezultirale dolaskom takvih satova na tržište.
Sve do Seikovog predstavljanja Astrona, švicarski urari bili su neprikosnoveni vladari svjetskog tržišta, piše Business Insider. U sedamdesetim godinama prošlog stoljeća bilo je više od 1.500 registriranih urara u Švicarskoj. Desetak godina kasnije, na vrhuncu kvarcne krize, taj broj je pao na samo 600.
Dolazak kvarcnih satova praktički je otjerao švicarske urare u proizvodnju luksuznih satova.
Andrea Squatrito, osnivač analitičke firme RE Analytics iz Milana, kaže da nove tehnologije ponovo utiču na tržište satova i da će upravo nove tehnologije formirati tržište na kojem će švicarski urari natjecati se za potencijalne kupce. Izvješće pod nazivom “Rolex: Industrija u opasnosti” ukratko opisuje kako će rast pametnih satova zaprijetiti švicarskim urarima.
Squatrito opisuje dva glavna tržišta i to specifično Rolexa. A to su ljudi koji kupuju satove u cjenovnom rasponu od 2.500 eura do 11.000 eura te ljudi koji kupuju satove od 23.000 eura do 33.000 eura. Zajedno, ova dva tržišna segmenta predstavljaju čak 83% Rolexovog poslovanja.
Jeftinije Rolexove satove, koji predstavljaju čak 45% prodanih satova, opasno ugrožavaju skupocjeni pametni satovi kao što je to Apple Watch Hermes, uvjeren je Squatrito.
Osim toga, on kaže da postoje neke dodirne tačke između nižeg ranga luksuznih satova i skupocjenih pametnih satova. “Apple Watch još nije ispunio svoj potencijal što se tiče prodaje, ali postoje naznake da će švicarski urari uskoro osjetiti ozbiljnu prijetnju velikom dijelu svog tržišta”, piše Squatrito.
Ipak, on ne misli da su Rolex ili ostali urari ozbiljno ugroženi. Međutim, vjeruje da će ih sve veća konkurencija natjerati na velike promjene. “Na primjer, Rolex bi mogao slijediti modne kompanije poput Chanela i proširiti se u neka druga tržišta da bi nadoknadio gubitke zbog pametnih satova”, uvjeren je Squatrito.
Express.hr