Da li ste ikada započeli dan sa namjerom da završite sve obaveze, a da se sredinom dana pitate šta se desilo sa vašom produktivnošću?
Rješavanje malih i konstantnih problema kako se pojave, mejlovi i telefonski pozivi lako mogu da vas izbace iz kolosjeka, kaže Peter Bregman, autor knjige 18 Minutes: Find Your Focus, Master Distraction, and Get the Right Things Done.
– Uz svu našu tehnologiju veoma je lako izgubiti fokus. Zapravo, distrakcije uglavnom rado prihvatamo jer nam pružaju odmor od posla koji zahtijeva određeni napor i crpi energiju – kaže autor, prenosi BizLife.
Tajna efikasnog upravljanja distrakcijama i vremenom je u stvaranju rituala, kaže Bregman.
– To treba da bude proces koji pratimo, šta god da se desi, i koji nas drži fokusiranim na prioritete tokom celog dana – navodi on.
18-minutni dnevni ritual za fokusiranje i povećanje produktivnosti:
Korak 1: Plan (5 minuta)
Prije nego što započnete dan ili provjerite svoju e-poštu, na papiru napišite dnevne zadatke koje treba da obavite da bi vam dan bio uspješan. Zatim uzmite kalendar i rasporedite te stvari u određeno vrijeme, preporučuje Bregman.
– Veoma je važno kada ćete nešto da radite. Najteže i najvažnije aktivnosti stavite ranije tokom dana kada je ometanje najmanje i kada ste najviše usredsređeni – savjetuje autor.
Korak 2: Refokusiranje (jedan minut na svaki radni sat)
Podesite alarm na mobilnom telefonu ili računaru da se uključuje svakog sata tokom radnog dana. Kada alarm zazvoni, zapitajte se da li ste posljednji sat iskoristili produktivno. Bregman kaže da će vam ovaj ritual pomoći da se vratite na pravi put ukoliko vam je nešto skrenulo pažnju.
Korak 3: Pregled (5 minuta)
Na kraju dana pregledajte šta je funkcionisalo dobro, na šta ste najviše fokusirali i kada vam je produktivnost i pažnja opadala. Da li ste ispunili zadatke i šta sutra možete bolje da uradite.
Na primer, ako ste mnogo stvari radili ujutro, ali vam je bilo previše teško da se usredsredite na njih popodne, razmislite o tome da u kalendar upišete posao koji zahtijeva koncentraciju (poput marketinških kampanja ili izvještaja o prodaji) što je ranije moguće. Ostavite druge zadatke poput provjere e-pošte ili statistike za popodne, savjetuje Bregman.