Francuski proizvođač automobila Renault zaključio je 2019. godinu s gubitkom i nižim prihodima zbog smanjene proizvodnje, posebno u Kini i Iranu, i slabije potražnje za dizelskim automobilima u Evropi.
Udio Renaulta u neto dobiti grupe bio je u 2019. negativan i iznosio je 141 milion eura. U 2018. bio je pozitivan i iznosio je 3,3 milijarde eura.
Operativna dobit smanjena je gotovo 30 posto, na 2,11 milijardi eura.
Francuski je proizvođač prošle godine prodao 3,4 posto manje vozila, ukupno 3,8 milijuna. Prihodi grupe pali su 3,3 posto, na 55,5 milijardi eura.
Pad prodaje u Renaultu objašnjavaju smanjenom proizvodnjom za Nissan i Daimler, padom potražnje za dizelskim automobilima u Evropi i znatno manjim obimom poslovanja u Kini i Iranu.
Japanski partner Nissan izvijestio je u četvrtak da je u prošloj godini poslovao s gubitkom od 26,1 milijardu jena (237 miliona dolara).
U ovoj godini Renault očekuje pad evropskog tržišta za najmanje tri posto a otprilike isti postotni pad predviđaju i za rusko tržište. U takvom okruženju kompanija cilja prihode na nivou prošlogodišnjih kada se isključe promjene valutnih kurseva i operativnu maržu na nivou grupe između tri i četiri posto, prenijela je agencija Hina.