Oglašavanje u slovenačkim medijima poraslo je prošle godine za 9,0 procenata na više od milijardu eura, pri čemu najveći dio slovenačke “reklamne torte” i dalje pripada televiziji, čak 80 odsto, pokazuju podaci slovenačke agencije za istraživanje tržišta, Medijana.
Televiziju prate štampani mediji sa udjelom ispod 10 odsto, slijede reklame na otvorenom i digitalni mediji sa po 3,0 procenta, radio sa 2,0 odsto, dok su drugi mediji zastupljeni sa manje od 0,5 posto, prenosi agencija STA.
Podaci o oglašavanju u digitalnim medijima su ograničeni, jer istraživanje obuhvata samo slovenačke veb sajtove, napominje se u informaciji.
Na 27 televizijskih kanala, koje pratila Medijana, emitovano je ukupno 3.146.490 reklama, ili u prosjeku 8.621 oglas dnevno.
Kompanije su se uglavnom reklamirale na POP Televiziji, kojoj je pripalo 33,5 odsto od ukupnog “reklamnog kolača”, a slijede Planet TV i Kanal A sa 23,4 procenta i 17,4 posto, respektivno.
Ukupna bruto vrijednost oglašavanja u štampanim medijima iznosila je skoro 96 miliona evra, što je porast za nešto više od 5,0 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Prema Medijani, štampani mediji kao advertajzing kanal su i dalje najinteresantniji trgovcima na malo, koji su lani povećali ulaganja u oglašavanje putem štampanih medija za 13 procenata.
Ukupna vrijednost “outdoor” reklamiranja iznosila je 38 miliona eura, i veća je za 2,0 odsto u odnosu na prethodnu godinu.