Atlantic Grupa je tokom prvih devet mjeseci 2022. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 627,5 miliona eura, što u odnosu na isti period lani predstavlja rast od 10,8%.
Pod uticajem značajnih poskupljenja u ukupnom spektru poslovnih aktivnosti, dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) smanjena je za 20,3% u odnosu na prvih devet mjeseci 2021. i iznosi 71,0 miliona eura, dok je neto dobit smanjena za 32,1% i iznosi 36,2 miliona eura.
“Atlantic Grupa u prvih devet mjeseci 2022. godine nastavlja značajan rast prihoda uprkos izazovima s kojima se suočavamo, a rast je ostvaren u svim poslovnim i distribucijskim područjima zahvaljujući prije svega odličnim prodajnim rezultatima. Tokom ove godine došlo je do značajnih poskupljenja velikog dijela naših sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga te energenata, koja smo samo djelimično kompenzirali povećanjem prodajnih cijena, jer smatramo primjerenim da u uslovima visoke inflacije i snažnog udara na životni standard naših potrošača značajan dio toga sami apsorbiramo. Shodno tome, očekivano bilježimo i niže nivoe profitabilnosti. I u nastavku godine očekujemo nesmetani tok proizvodnje i snabdijevanja naših kupaca i potrošača, ali će nastavak problema u dobavnim lancima, rast kamatnih stopa, rekordna inflacija te globalna neizvjesnost odgoditi očekivani početak oporavka profitnih marži na 2024. godinu”, istakao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Kafa, Pića i Farmacia prednjače u rastu, širi se distribucija
Najveći rast od 19% ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, slijedi SPP Kafa, s brendovima Barcaffe i Grand kafa te rastom od 15,9%, a dvocifrenim rastom od 13,2% ističe se i apotekarski lanac Farmacia. Među distribucijskim područjima prednjače Srbija s rastom od 15,3% i Hrvatska s rastom od 10,3%. Prodaja principalskih brendova ukupno je u prvih devet mjeseci rasla 10,2%. Na krilima odlično odrađenog distribucijskog posla proširio se i distribucijski portfolio, i to saradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji, te širenjem uspješne saradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Sjeverne Makedonije.
Kompanija je nastavila s ulaganjima u razvoj poslovanja, pa je u trećem tromjesečju lansiran novi brend Ziggy's Coffee, novi koncept lanca coffee shopova, trenutno na području Zagreba. Kvartal je obilježen i stotim jubilejom Atlantic Štarka, jedne od komponenata Atlantic Grupe.
Rekordna dividenda, cijepanje dionica i zlato za odnose s investitorima
Od važnijih korporativnih događanja valja istaći kako je isplaćena istorijsko najviša dividenda u iznosu od 50 kuna po dionici te je provedeno cijepanje dionica Atlantic Grupe, na način da je jedna dionica pojedinačnog nominalnog iznosa od 40 kuna podijeljena na četiri nove dionice pojedinačnog nominalnog iznosa od 10 kuna.
U prvom dijelu godine Nadzorni odbor kompanije proširen je na devet članova, a sastav ovog tijela pojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusna stručnjakinja u područjima bankarstva, procesa restrukturiranja i korporativnog razvoja, te Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspješnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje. Početak zadnjeg kvartala obilježilo je pak osvajanje prve nagrade za odnose s investitorima u organizaciji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke burze. Ovo je treća godina zaredom da je Atlantic Grupa na prvom mjestu prestižne ljestvice. Kroz posljednjih deset godina prvu je nagradu osvajala čak šest puta, a svake je godine bila među tri nagrađene kompanije.