Banjalučka IT kompanija GotSolution našla se na listi “Rising Stars” (Zvijezde u usponu) globalne konsultantske kuće Deloitte. Riječ je o izvještaju “The Deloitte Technology Fast 50” za Centralnu Evropu, za 2020. godinu.
Firma se bavi razvojem softvera a jedan od njenih suvlasnika, Vladimir Sukara, u intervjuu za BiznisInfo kaže da je pandemija doprinijela povećanju obima poslovanja kompanije jer je ova industrija u cjelini rasla.
U ovoj godini su zaposlili preko 20 novih IT stručnjaka, proširili marketing tim i zaposlili još projektnih menadžera. U idućoj godini planiraju da zaposle dodatnih 20 stručnjaka.
– Naš krajnji cilj jeste drugačija, bolja BiH. Da budemo svijetli primjer mlađim pokoljenima i raw model za sveopštu dobrobit – kaže naš sagovornik.
Šta za vas znači uvrštenje na listu Rising Stars ugledne kuće Deloitte?
– Za nas to znači da se prepoznaje kvalitetan rad, prvenstveno jer smo mi mlada kompanija i kroz naš razvoj smo imali svoje uspone i padove, naravno, nikada ne sumnjajući u taj rad i našu pozitivnu energiju.
Samim tim što smo zvjiezda u usponu nam daje podstrek da budemo odgovorniji i da sa još više energije i pametnog rada dođemo do pozicije zvijezde na vrhu kako bi mogli “povući” druge ljude i kompanije iz BiH zajedno sa nama.
Ranije ove godine kazali ste da planirate zapošljavanje 10 do 15 novih stručnjaka. Jeste li realizovali te planove?
– Mi smo u ovoj godini zaposlili preko 20 novih IT stručnjaka, proširili marketing tim i zaposlili još projektnih menadžera. Mi svojim radom želimo da zadržimo mlade i sve druge pametne snage da ostanu u Bosni i Hercegovini jer samo zajedničkom pameću možemo da očekujemo napredak.
Naš krajnji cilj jeste drugačija, bolja BiH. Da budemo svijetli primjer mlađim pokoljenima i raw model za sveopštu dobrobit.
Prethodnih godina imali ste veliki rast prihoda i dobiti. Koliko je pandemija koronavirusa uticala na vaš rad, odnosno poslovne rezultate u 2020?
– Iskreno govoreći, pandemija je u našem slučaju doprinijela povećanju obima poslovanja jer smo mi i naši klijenti u industriji koja je rasla. To su oblasti mobile device managment-a, fintech rješenja u telekom industriji i slično. Samim tim mi smo imali sreće, a kažu da sreća prati hrabre.
Voljeli bismo da je period kada svi prosperiraju, a ne kada većina drugih ima poslovne izazove. Sa te strane mislimo da je pandemija učinila da se i mi ne osjećamo kao pobjednici.
Po svim pokazateljima mi ćemo rasti, nadamo se da će se uskoro ova trenutna situacija završiti, s tim da nas sve čeka novi način poslovanja i poslovni ambijent, svi moramo shvatiti koliko je bitna fleksibilnost, rad na daljinu i slično.
Možete li kazati nešto više o Vašoj kompaniji, kada je nastala i koje su vaše najvažnije aktivnosti?
– Naša kompanija je dobila ovaj format 2016. godine, sa idejom trojice da utičemo na promjenu načina poslovanja u našoj zemlji i okruženju. Često smo razgovarali kako treba da izgleda dobar radni ambijent i kako poboljšati kvalitet naših života i ljudi koji bi bili tu zajedno sa nama. Onda smo se odlučili sa riječi preći na djela, te smo spojili iskustva nas trojice, konkretno iskustva ekonomije, marketinga i softverskog developmenta.
Glavni cilj nam je bio da unesemo fleksibilnost u radno okruženje uz primjenu modernih standarda poslovanja jer smo vjerovali da posao ne mora biti samo obaveza, već može biti velikim dijelom i uživanje. Tako da smo pioniri u drugačijem odnosu prema zaposlenima, poslovnim zadacima, rada na daljinu, te primjeni savremenih IT alata u razvoju poslovanja.
JSGuru se bavi uslugama iz IT konsaltinga, UI/UX dizajna, postavljanja softverske arhitekture i razvoja custom softverskih rješenja. Prva smo BiH kompanija koja se certifikovala kao AWS partner i imamo svoj “data science” odjel za projekte koji zahtjevaju neku komponentu vještačke inteligencije ili su potpuno bazirani na njoj.
Mi imamo više biznis modela, tipični jeste onaj gdje pronalazimo klijente i razvijamo njihove ideje, drugi jeste da nudimo mogućnost da uložimo u startupe za koje mislimo da su perspektivni i treći je da radimo na razvoju sopstvenih proizovda i ideja.
Vjerujemo da je naše dosadašnje uspjehe pospješilo to što smo podrška našim klijentima kao da smo mi sami zaposleni u toj kompaniji. Uvjek sarađujemo sa par dobrih, ali odabranih klijenata, najviše iz razloga što želimo da se posvetimo zajedničkom razvoju.
Kakvi su Vam planovi za dalji razvoj?
– Planovi za daljni ravoj su nam višestruki. Mi smo da sada uložili u pet startupa, što u vlastite proizvode koji su u izgradnji, a nešto i u klijente sa kojima radimo na razvoju njihovih proizvoda. Planiramo da nastavimo sa tim pravcima.
Imamo svoja dva vlastita startupa Q Station i Kliker, sa njima želimo da razvijamo IT u lokalnoj zajednici i da radimo na razvoju mladih talenata. U okviru Q Station-a smo otvorili i MakerSpace, mjesto na kome mladi ljudi mogu da razviju hardware pilot projekte uz našu podršku.
Trenutno radimo na implementaciji ISO 27001 standarda koji će omogućiti maksimalnu sigurnost našim sadašnjim i budućim klijentima, to znači da ćemo imati posvećene ljude na GDPR technician i Data Protection pozicijama. Takođe, planiramo da se usavršavamo u svakom pogledu, bez obzira da li to bio soft ili hard skill. Dobili smo podršku i kroz projekat Powerup koju je pokreće World Bank i Deloitte, on će nam obezbijediti da povećamo svoja znanja u polju finasija, marketinga, prodaje i podrške u investiranju.
U idućoj godini planiramo da zaposlimo dodatno 20 novih stručnjaka i zadržimo rast iz prethodnih, s tim da ne remetimo kulturu kompanije koja je već uspostavljena.
D. Sinanović