Njemački proizvođač automobila Opel odložio je prvi korak u procesu u kom treba da ga preuzme francuski Peugeot.
Naime, radnici su postavili nove uslove vezane za budućnost renomiranog Opelovog istraživačkog centra.
Radnici su blokirali pravnu reorganizaciju Opela, koja je važan prvi korak u procesu spajanja, piše njemački list Allgemeine Zeitung, pozivajući se na izvore unutar kompanije.
Izvor blizak predstavnicima zaposlenih u Opelu rekao je za agenciju AFP da još uvijek postoje pitanja o kojima treba da pregovaraju radnici i menadžeri Opela sa matičnom američkom kompanijom General Motors (GM), dodajući da to nisu razgovori konfrontiranih strana, prenosi Ekonomist.
General Motors je u martu ugovorio prodaju Opela francuskoj automobilskoj grupi Peugeout – Citroen PSA, pošto je godinama bilježio gubitke u tom svom evropskom preduzeću.
Međutim, radnici u glavnoj fabrici u Riselshajmu, u blizini Frankfurta u zapadnoj Njemačkoj, insistiraju na tome da novi vlasnici poštuju u narednim godinama garancije o platama i radnim mjestima koje su zaposleni imali pod vlasništvom GM-a prije nego što daju “zeleno svjetlo” za nastavak procedure preuzimanja.
Šef PSA Karlos Tavares je izjavio prilikom jedne posjete Njemačkoj, početkom aprila, da će sva radna mjesta i plate biti zadržani.
Kako bi se to ostvarilo, svi pregovori o kolektivnom ugovoru koji se bavi njemačkim radnicima Opela treba da budu prenijeti na novo pravno lice Opel Automobile GmbH.
Čak i poslije tog prenosa, PSA i dalje neće preuzeti kontrolu nad kompanijom.
Ove nedjelje tačku spoticanja predstavlja budućnost oko 7.700 radnika u Opelovom renomiranom Centru za istraživanje i razvoj u Riselshajmu, koji dizajnira motore i nove modele automobila, piše Allgemeine Zeitung.
Predstavnici zaposlenih neće odstupiti sve dok PSA ne pristane da prihvati prethodne garancije GM-a o nastavku rada istraživačke jedinice na projektima u naredne tri godine.
“Na dobrom smo putu u pogledu tranzicije, iako još uvijek postoje otvorena pitanja koja treba da se razjasne”, izjavio je šef za komunikacije Opela, Majkl Gentgens za AFP, potvrdivši samo da su “interni informativni sastanci” za ponedjeljak i utorak odgođeni.
Planom kupovine Opela i Wauxhalla, britanske podružnice američkog GM-a, za 1,3 milijarde eura, PSA bi postao drugi najveći evropski proizvođač automobila iza Volkswagena.