Hrvatsko tržište radne snage suočava se s hroničnim nedostatkom kvalificiranih radnika i snažnim uvozom radnika iz inostranstva čiji se broj u zadnjih pet godina upeterostručio.
Sada na tržište rada sve više ulazi i generacija Z koja je počela značajno mijenjati situaciju jer je ponajprije riječ o mladim ljudima koji su dio svog školovanja proveli u pandemiji covida tokom koje su se dogodile značajne promjene uslova života i rada.
To je generacija koja je spremna često mijenjati posao i nema osjećaj lojalnosti prema firmi, za razliku od starijih generacija, koja stavlja naglasak na balans privatnog i poslovnog života, koja se ne obazire na tradicionalne postulate i koja možda i ne zna šta je Hrvatski zavod za zapošljavanje, rekla je direktorica granskih udruga Hrvatske udruge poslodavaca Jasminka Martinović na konferenciji »Tržište rada« koja je okupila stručnjake, poslodavce i sindikaliste.
Dodaje da je u Hrvatskoj trenutno najviše stranih radnika iz BiH, dok su na drugo mjesto izbili radnici iz Nepala premašivši broj radika iz Srbije. HUP zajedno sa sindikatima stoga zagovara donošenje strategije integracije domaćih, ali i stranih radnika, nastavila je Martinović, zbog kulturoloških, vjerskih i socioloških karakteristika stranih radnika o kojima kao država i poslodavci moraju itekako voditi računa, prenosi SEEbiz.
– Jedna od prvih stvari koje tražimo je učenje hrvatskog jezika, država je ponudila vaučere, no uvjet je da strani radnik mora biti u Hrvatskoj minimalno jednu godinu, što je puno prekasno za učenje jezika. Bilo bi idealno da čim uđu na naše tržište rada počnu učiti hrvatski jezik, ako ne i prije toga – rekla je Martinović.
Predsjednica Sindikata trgovine Zlatica Štulić kaže da se s problemom nedostatka radne snage posebno suočava sektor trgovine, uprkos tome što su im natječaji za posao stalno otvoreni, a poslodavci zapošljavaju tijekom cijele godine.