Kompanija HyperloopTT u Barseloni je predstavila kapsulu koja će moći da dosegne nezamislive brzine.
Nakon što je šef Twittera Ilon Mask (Elon Musk) prije oko 10 godina svijetu predstavio svoju ideju o putovanju kroz vakuumske cijevi velikim brzinama, dodjelivši ovakvoj vrsti transporta naziv Hyperloop, mnogi su počeli da ozbiljnije shvataju potencijal komercijalizacije ove tehnologije, piše Smartlife.
Uprkos tome što postoje brojne kompanije koje koketiraju sa idejom razvoja Hyperloop sistema, industriju trenutno predvode dvije kompanije – Virgin Hyperloop i HyperloopTT.
Cijeli koncept američke kompanije HyperloopTT je zasnovan na mreži cijevi u kojima bi levitirali mali magnetni vozovi, sposobni da dostignu brzinu do 1.200 km/h, prevozeći između 25 i 48 putnika po kapusli, prenosi Avaz.
Ova brzina je ne samo veća od najbržeg voza na planeti, već i od današnjih najsavremenijih komercijalnih aviona. Poređenja radi, Boeing 787-9 Dreamliner ima brzinu krstarenja od 912 km/h, dok Airbus A350 dostiže 903 km/h.
Kapsula koju je kompanija izložila u Barseloni je dugačka nešto više od 32 metra, što je približno dužini dva autobusa. Ona je napravljena od ugljeničnih vlakana, a po svom dizajnu je slična tankom avionu bez krila.
Ova brzina je ne samo veća od najbržeg voza na planeti, već i od današnjih najsavremenijih komercijalnih aviona. Poređenja radi, Boeing 787-9 Dreamliner ima brzinu krstarenja od 912 km/h, dok Airbus A350 dostiže 903 km/h.
– Veoma smo uzbuđeni što naš drugi trup kapsule u prirodnoj veličini možemo da predstavimo na MWC-u u Barseloni. Ovaj događaj pruža odličnu priliku da svetu pokažemo našu tehnologiju i demonstriramo našu posvećenost održivosti, inovaciji i saradnji – rekao je izvršni direktor kompanije HyperloopTT, Andres de Leon.
Prisustvo na MWC 2023 sajmu označava značajnu prekretnicu za HyperloopTT dok se kompanije približava realizaciji svoje vizije revolucije transporta. Hyperloop sistem je dizajniran da bude brz, bezbjedan i održiv način prijevoza koji može da poveže gradove i regione širom svijeta, smanjujući vrijeme putovanja i gužve, istovremeno minimizirajući uticaj na životnu sredinu.
Kompanija ima globalnu radnu snagu koja broji više od 800 ljudi, podjeljenih u 52 multidisciplinarna tima. Izgradila prototipove svog sistema u Francuskoj, Njemačkoj, kao i na Bliskom istoku, a njen najambiciozniji projekat je u SAD – 300 milja dug Hyperloop sistem koji povezuje Čikago, Klivlend i Pitsburg.
Projekat u SAD je prošao studiju izvodljivosti 2019. godine, ali se mučio da napreduje zbog finansijskih izazova.
Prema studiji, projekat će koštati između 25 i 30 milijardi dolara, a HyperloopTT se nada da će pronaći investitore koji će finansirati izgradnju.
Iako se činilo da će HyperloopTT riješiti većinu svojih problema spajanjem sa kompanijom SPAC, koju mnogi nazivaju “blanko ček kompanijom”, posao je prije manje od mjesec dana propao, što je realizaciju HyperloopTT projekata dovelo u pitanje.