Željeznice FBiH saopštile su da će od ponedjeljka, 26. septembra, zvanično pustiti u putnički saobraćaj talgo vozove.
No, činjenice govore da se iza ove naizgled lijepe vijesti zapravo krije samo nova obmana javnosti.
Talgo vozovi su, naime, kupljeni za međunarodne relacije, jer samo na njima mogu ispuniti svoju funkciju i biti isplativi. Kada su kupljeni, zamišljeno je da saobraćaju ka Zagrebu, Beogradu, Budimpešti i Beču.
No, ne samo da Željeznice Federacije nikada nisu dobile dozvole susjednih zemalja za to, već nemaju čak ni odobrenje Republike Srpske, pa će ovaj voz od ponedjeljka praktično saobraćati na lokalnoj liniji Sarajevo – Doboj. Sagovornik BiznisInfa objašnjava zbog čega je to neisplativo.
“Ovo su skupi i brzi vozovi predviđeni za međunarodne relacije. Tu su karte skuplje i na tim relacijama putuje viša klasa koja je spremna platiti malo skuplju kartu za putovanje luksuznijim vozom”, objašnjava on.
S druge strane, na lokalnoj relaciji Sarajevo, Visoko, Kakanj, Zenica, Žepče, Zavidovići, Maglaj i Doboj, putuje uglavnom lokalno stanovništvo, srednja ili niža klasa, studenti, đaci, radnici itd. Malo je vjerovatno da će oni biti spremni plaćati skuplju kartu da bi putovali luksuznijim vozom.
Kako nam je rečeno na šalteru Željeznica FBiH, karta za prvi razred u talgo vozovima bit će skuplja za 50 posto od karte u ostalim vozovima. Cijena karte za drugi razred bit će ista kao kod ostalih vozova, ali će se na nju plaćati dodatne tri marke za rezevaciju.
To znači da će, naprimjer, karta od Kaknja do Sarajeva drugim razredom koštati 8,5, umjesto 5,5 KM, što za lokalno stanovništvo nije mala razlika, pogotovo za one koji redovno vozare.
Osim toga, ovaj brzi voz na relaciji Sarajevo – Doboj neće moći razvijati ni približno svoju punu brzinu, već će se, zbog starih pruga, kretati približno istom brzinom kao i ostali vozovi, a maksimalno do 70 kilometara na sat.
Garniture Talgo vozova Željeznice FBiH su kupile još 2005. godine putem robnog kredita od vlade Španije za 132 miliona KM. Vozovi su isporučeni 2010. ali nikada dosad nisu pušteni u promet.
Očito je sada odlučeno da se oni puste u rad bar na lokalnoj liniji kako bi se u javnosti stvorio privid da njihova kupovina nije bila posve neisplativa.
(Autor: BiznisInfo)