Francuski proizvođač automobila PSA grupa, vlasnik brendova Citroen i Peugeot, ostvario je u 2018. rekordnu prodaju jer su prodaja Opelovih modela i snažan rast u Europi neutralizirali pad prodaje na tržištima Kine i Irana.
PSA grupa prodala je lani ukupno 3,88 milijuna vozila, 6,8 posto više nego u 2017. godini, kada je kupila poslovanje Opela od General Motorsa, koje uključuje i britanski Vauxhall.
Grupa je priopćila da bi bez tog segmenta poslovanja prodaja u 2018. godini bila smanjena za 12 posto, unatoč snažnoj prodaji na europskom tržištu.
Drugi po veličini europski proizvođač automobila, iza njemačkog Volkswagena, izvijestio je da je lani uspio povećati ukupnu prodaju “petu godinu zaredom … u okruženju nepovoljnih gospodarskih i geopolitičkih kretanja”.
Kompanija međutim nije uspjela dosegnuti ciljanu razinu od četiri milijuna vozila, a uglavnom se to pripisuje utjecaju novih sankcija koje je Iranu nametnuo američki predsjednik Donald Trump te padu na kineskom tržištu.
PSA je u lanjskom lipnju objavio da obustavlja poslovanje u Iranu, gdje je očekivao prodaju od 300.000 vozila.
Na kineskom tržištu grupa je, pak, zabilježila pad prodaje za više od 34 posto, a ukupna prodaja u Kini i jugoistočnoj Aziji pala je četvrtu godinu zaredom, na 262.600 automobila.
PSA i njezin kineski partner Dongfeng prodali su u 2014. godini u Kini 740.000 vozila, a za 2018. godinu postavili su ciljanu razinu od milijun prodanih automobila.
Tvrtka je početkom prošle godine priopćila da očekuje da će novim modelima SUV-a i širenjem distribucijske mreže povećati svoju prodaju u Kini, no ti se planovi nisu ostvarili.
Na europskom tržištu PSA je, pak, ostvario skok prodaje za 30,6 posto, na 3,1 milijun vozila, što čini oko 80 posto ukupne prodaje grupe, dok je u 2017. taj udio iznosio 65 posto.
Hina