U novembru 2017. godine Turska je počela raditi na dizajnu i proizvodnji prvog domaćeg automobila u zajedničkom poduhvatu kojeg je formiralo pet najvećih turskih industrijalaca.
Dok se projekat nastavlja punom brzinom uz ulaganje intenzivnih napora kako javnog, tako i privatnog sektora, predviđa se da će prvi domaći automobil stići na turske ulice do 2022. godine, izjavio je ministar za industriju i tehnologiju Mustafa Varank u intervjuu za turski dnevni list Sabah.
U petnaestogodišnjem planu projekta predviđena je proizvodnja pet modela i tri verzije facelifta, rekao je Varank te dodao da projekat provodi privatni sektor, a oni, kao vlada, gledaju kako mogu doprinijeti i pomoći.
Varank je rekao da se nastavlja rad na trodimenzionalnim crtežima i inženjerskim studijama. Kako je kazao, tim od 40 inženjera u kompaniji bavi se dimenzijom istraživanja i razvoja (R&D), a očekuje se da će ovaj tim do kraja godine dostići brojku od 300 članova.
“Vjerujem da će ovaj model biti prilično popularan. Ne mislim da će doći do nedostatka tržišta jer će vozilo biti najbolji električni automobil u svojoj klasi. U tu svrhu ćemo sprovesti procedure vezane za infrastrukturu električnih vozila u Turska što je prije moguće. Zbog toga vidimo ovo kao projekat proizvodnje automobila, ali i kao projekat koji će transformisati čitavu industriju i automobilsku industriju u Turskoj. Ekosistem mobilnosti koji će se razviti u transformaciji automobilskog sektora, takođe će stvoriti važnu priliku za Tursku u razvoju novih tehnologija”, kazao je Varank te dodao da će automobil biti pogodan i za izvoz jer će odgovarati savremenim zahtjevima i trendovima.
Podsjetimo, pet turskih firmi – Anadolu Group, BMC, Kök Group, Türkcell i Zorlu Holding, sa po 19 odsto akcija, i Sindikat komora i robne berze Turske (TOBB) sa 5 odsto akcija, vode zajedničko preduzeće Turkey's Automobile Joint Venture Group (TOGG) koje realizuje projekat proizvodnje prvog turskog automobila.