Ako izuzmemo hrvatsku kompaniju Rimac, prvu koja je konstruisala i počela da proizvodi električni supersportski automobil, još se jedno Tesla sa svojim Roadsterom usudio da izađe na tržište sa sportskim automobilom “na utičnicu”. Ostali su se zadržali na prototipovima i studijama, piše b92.
To bi uskoro moglo da se promijeni. Kineska kompanija Qiantu Motor zvanično je potvrdila da će njihov dugo najavljivani model K50 startovati na tržištu 8. avgusta.
Prototip ovog automobila prvi put je predstavljen 2014, od kada je trajao dalji razvoj modela. Za to vrijeme urađene su brojne modifikacije i poboljšanja, ali je osnovna linija automobila ostala nepromijenjena.
K50 pokreću dva električna motora, jedan iznad zadnje a drugi iznad prednje osovine. Svaki razvija 190 konjskih snaga i ima obrtni moment od 290 Nm. Snaga se aktiviranjem “boost” funkcije povećava na 218 KS, a obrtni moment na 340 Nm po motoru.
Proizvođač navodi da je maksimalna brzina automobila 200 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h – 4,6 sekundi.
Sajt Car News China piše da autonomija Qiantu K50, prema NEDC standardima, sa jednim punjenjem iznosi 380 kilometara. Proizvođač, međutim, navodi da se sa jednim punjenjem može preći i 510 kilometara ukoliko se vozi “konstantnom brzinom” (pod čime kineski proizvođači uglavnom podrazumjevaju brzinom od 60 km/h).
Karoserija ovog električnog sportiste izrađena je od ugljeničnih vlakana, a dimenzije automobila su: dužina 4.634 mm, širina 2.069 mm i visina 1.253 mm. K50 je težak 1.960 kilograma.
Zvanična cijena automobila još uvijek nije poznata, ali Car News China navodi da bi ona mogla da bude oko milion juana, odnosno oko 125.000 eura. (b92)