Prvi kamioni bez vozača testirani u Singapuru

0

Nedostatak vozača jedan od razloga za razvoj koncepcije vozača bez kamiona, uz bezbjednost i produktivnost.

Kamioni bez vozača odvozili su svoju prvu vožnju u utorak poslije podne u Singapuru, a kompanija koja ih je razvila nada se do 2020. bespilotne kamione dovesti na javne saobraćajnice kako bi dopremali robu do singapurske luke.

Katoen Natie, belgijska kompanija za logistiku, svečanu ‘premijeru’ svojih bespilotnih kamiona priredila je nakon razvojnog procesa dugog godinu dana u saradnji s petrohemijskom kompanijom Exxon Mobil, sa holandskom kompanijom za sklapanje vozila VDL Groep i Univerzitetom za menadžment iz Singapura.

Trenutno u prvoj fazi primjene, kamioni će prevoziti bez prestanka 250.000 tona proizvoda u jednoj godini između postrojenja za pakovanje i skladištenje.

Izvršni direktor Koen Kadona rekao je da je nedostatak vozača jedan od razloga za razvoj koncepcije vozača bez kamiona, a drugi su bezbjednost i produktivnost.

Kamione navodi 3800 transpondera poredanih duž fiksne rute od postrojenja za pakovanje do skladišta.

Kompanija se nada proširiti primjenu tako da bi kamioni jednog dana mogli saobraćati javnim putevima.

Bezbjednost kamiona bez vozača uključuje četiri uređaja za isključenje motora postavljenih po cijelom tijelu kamiona, opciju za daljinski nadzor i kontrolu te skenere koji otkrivaju prepreke u radijusu od 180 stepeni.

Nije jasno navedeno koliko stoji cijeli projekt od koncepcije do isporuke.

Kompanija se nada svoju ‘flotu’ pojačati s novih 11 kamiona nakon polugodišnjeg ispitnog periodaa, a konačni je cilj razviti kamione koji će na javnim putevima prevoziti proizvode od hemijskih fabrika do singapurske luke do 2020. godine.

Hina