Prva transverzala od Kranjčevićeve do Hotonja koštat će 215 miliona KM

0

Na osnovu detaljne analize Zavoda za izgradnju Kantona Sarajevo utvrđeno je da će dio Prve transverzale na dionici od Kranjčevićeve ulice do Hotonja ukupne dužine od 5,08 kilometara koštati preko 215 miliona KM.

Procjena troškova urađena je posebno za svaku poddionicu a odnosi se na okvirnu cijenu građevinskih radova i rješavanje pitanja imovinsko-pravnih odnosa. Tako će za troškove pripremanja građevinskog zemljišta biti potrebno ukupno 51 milion KM.

Na dionici od Kranjčevićeve ulice do Velešića za rješavanje zemljišnopravnih pitanja bit će neophodno preko 22 miliona KM, od Velešića do Bara 14,6 miliona KM, od Bara do tunela Kobilja Glava 825 hiljada KM, za tunel Kobilja Glava 7,7 miliona KM i od izlaza iz tunela do naselja Hotonj 6,4 miliona KM.

Kada su u pitanju troškovi građevinskih radova od Kranjčevićeve ulice do Velešića za dužinu od 0,76 kilometara bit će potrebno 23,4 miliona KM. Od Velešića do Bara dionica je duga 1,42 kilometra što će koštati preko 24 miliona KM. Od Bara do tunela Kobilja Glava dionica je duga 1,28 kilometara a za to će biti potrebno 27,6 miliona KM.

Najzahtjevnija dionica bit će tunel Kobilja Glava dužine 0,72 kilometra, koji će koštati preko 63 miliona KM. Od izlaza iz tunela Kobilja Glava do Hotonja dionica je duga 0,90 kilometara za što će biti potrebno 19,4 miliona KM.

Nakon što Vlada KS analizira procjene troškova na prijedlog Ministarstva saobraćaja KS bit će odlučeno koja od pet poddionica će se prva graditi. Određeni dio sredstava bit će potreban i za izmještanje komunalnih instalacija.

Vlada KS će vjerovatno na prvoj narednoj sjednici analizirati izještaj Zavoda za izgradnju KS.

Sarajevska I transverzala ima ulogu povezivanja Sjeverne longitudinale (kod Željezničke stanice) sa budućim Gradskim autoputem (u Velešićima) i naposljetku sa Vogošćom uz povezivanje sa autoputem A1.

Zamjenski objekti u sklopu eksproprijacije zemljišta trebali bi se graditi u naselju Šip. Važno je istaći da se sredstva za eksproprijaciju ne smiju obezbjeđivati kreditnim sredstvima.

Prva transverzala bit će kategorisana kao magistralna cesta, a njena izgradnja će u velikoj mjeri rasteretiti gradski saobraćaj, zbog čega se početak radova željno iščekuje. (Klix.ba)