Iako mnogi misle da je Njemačka prva dobila autocestu, ta čast ipak pripada drugoj evropskoj državi
Prije 100 godina u Italiji je pušten u promet prvi segment prve autoceste na svijetu. Do tada neviđenu cestu između Milana i grada Varese otvorio je 21. septembra 1924. godine kralj Vittorio Emanuele III koji se novom cestom provozao u svojoj Lanciji Trikappa.
Varese se nalazi sjeverno od Milana, i nalazi se u regiji punoj živopisnih jezera, a autocesta nazvana ‘Autolaghi‘ (Autocesta jezera), uglavnom je bila namijenjena turistima koji su htjeli ići iz Milana do jezera Maggiore, jezera Lugano i jezera Como.
Cesta je ujedno i prva takve vrste s naplatom cestarine. Duž autoceste bile su naplatne kućice na kojima je trebalo platiti za ulazak, prenosi Jutarnji list.
To je vozača s normalnim automobilom koštalo 10 tadašnjih talijanskih lira. Povodom stote godišnjice, u subotu nije naplaćivana cestarina na ovoj dionici.
Pokretačka snaga autoceste bio je milanski inženjer i senator Piero Puricelli. On je sam živio u teško dostupnom području oko jezera i, prema portalu varesenews.it, već je 1921. o svom trošku asfaltirao jednu cestu kako bi brže stigao kući.
Bila je to prva asfaltirana cesta u Italiji, državi koja je 1924. godine imala samo 80.000 automobila, autobusa i kamiona. Danas u Italiji postoji gotovo 40 miliona osobnih automobila.
Iako mnogi misle da su Nijemci izgradili prvu autocestu, to nije istina. Usporediva autocesta s odvojenim trakama, nazvana AVUS, postojala je u Njemačkoj od 1921. godine, ali ta je cesta bila projektirana i izgrađena kao trkaća i testna staza, a samo se djelomično i povremeno koristila za cestovni promet.
Ta cesta jugozapadno od Berlina korištena je kao trkaća staza do 1998. godine. Prvi pravi njemački ‘Autobahn‘ otvoren je 1932. godine, godinu dana prije preuzimanja vlasti od strane Adolfa Hitlera koji je kasnije insistirao na izgradnji mnogih novih autocesta.