Danas kažu: ’Nije više dovoljno biti dobar u tome što radiš. Moraš biti odličan. Moraš biti ekspert u svojoj oblasti. Master!’.
Zvuči prestrogo i isključivo, gotovo rigidno, ali nije. Radi se o tome da treba da budeš bolji nego što si sada i da postižeš odlične, vrhunske rezultate.
Zar ne ide svako ka tome?
Ovo je i stav uglednog savjetnika, stratega, pisca, poslovnog trenera visokog menadžmenta kompanija Ford, Walmart, Texico, New York Life.
Tony Jeary je poznat i po radu sa ljudima koji bi da idu dalje, ’onaj stepenik više’, i često piše o putu kojim se ide kako bi se postigao nivo ’eksperta’ ili ’mastera’. Zovu ga i ’čovjek rezultat’.
Ovako on kaže:
„Nema naučnih dokaza koji bi potvrdili moje mišljenje, ali ja vjerujem da manje od pet odsto ljudi žive i rade kao eksperti. Koje su njihove karakteristike? Oni misle na ’veliko’ i gledaju izvan kutije, odnosno zadanih klišeja.
Neprestano sebe pitaju da li postoji bolji i brži način da se postigne isti rezultat. Kada ostvare što su zamislili, odmah se pitaju ’Šta je sljedeće?’. Preuzimaju inicijativu. Oni su vedri, puni života, nekako ’elastični’.
Veoma dobro sami sebe motivišu i vjeruju da mogu da urade ono što još niko nije. Dalje ih guraju rezultati i imaju volje da rade više i pametnije od drugih. Njeguju međuljudske odnose. Ulažu u ljude.
Ne prihvataju ništa osim ’odlično’ i neumorno idu dalje jer se ne smiruju dok ne dođu do ’najboljeg’.”
Tony Jeary bi vas sada pitao da se osvrnete na svoj posao (biznis) i da ga malo bolje pogledate. Isto bi savjetovao i za vaše navike. Rekao bi:“Šta je to što vas sprečava da postanete ’ekspert’?“