Zatvaranje fabrika u epicentru epidemije koronavirusa – kineskom Wuhanu – koštalo je neke od vodećih svjetskih proizvođača automobila, uključujući Hondu, Nissan, General Motors i Renault, oko 5,69 miliona dolara dnevno, navode kineski državni mediji.
„Neki dobavljači dijelova u Wuhanu sada se oslanjaju na zalihe, ali zalihe će uskoro nestati. Drugi problem leži u mreži isporuke, koja se nije vratila u normalu“, rekao je izvor iz autoindustrije za Global Times.
Grad Wuhan u provinciji Hubei, odakle se vjeruje da potiče epidemija, jedan je od glavnih kineskih hubova automobilske industrije i u njemu svoje pogone imaju američki, evropski i japanski proizvođači automobila, prenosi BiznisInfo.
U 2018. godini više od 1,7 miliona komada vozila u vrijednosti oko 400 milijardi juana (57 milijardi USD) otkotrljalo se s proizvodnih linija u ovom gradu.
Produžena pauza
Budući da je Wuhan u karantinu od kraja januara, pogoni koji su smješteni u njemu i u susjednim područjima morali su odustati od ponovnog pokretanja proizvodnje nakon produžene pauze za lunarnu novu godinu.
Kompanijama sa sjedištem u Hubeiu neće biti dozvoljeno da nastave s radom prije 11. marta, a čak i ako se ograničenja u području epidemije ne nastave dalje, proizvođačima automobila trebatće još nekoliko sedmica da se vrate u normalu, kaže Li Kuan, menadžer organizacionog odbora Kineske Međunarodne izložbe autodijelova.
Rezervni dobavljači
“Čak i nakon ponovnog pokretanja proizvodnje, trebat će otprilike mjesec i po dana da se fabrike vrate u puni kapacitet koji su imale prije napada virusa”, rekao je Kuan, prenosi Global Times.
Koronavirus je pokazao koliko globalni lanac opskrbe, uključujući autoindustriju, ovisi o Kini. To bi možda moglo natjerati svjetske proizvođače da potraže rezervne dobavljače, na primjer Indiju ili Tajland, kako ne bi ponovno izgubili toliko novca i zaštitili marku, smatra stručnjak za autoindustriju Lauren Fix.