Prodaja BMW-a stagnira

0

Njemački proizvođač automobila BMW je objavio rezultate za prvu polovinu 2024. godine, s ukupnom prodajom od 1,2 miliona vozila. Sveukupno, obim prodaje je bio 0,1 odsto manji nego prije godinu dana.

Osnovna marka BMW je imala nešto bolje rezultate s 1,1 milion prodatih automobila i rastom od 2,3 odsto. S druge strane, Mini i Rolls-Royce su prvih šest mjeseci 2024. završili s padom od 18,7 procenata na 114.000 automobila odnosno 11,4 odsto na 2.819 automobila.

Rezultati su bili nešto bolji za isključivo električne automobile. Prodaja u cijeloj grupi je porasla za gotovo četvrtinu na više od 190.000 jedinica, te više od trećine u ključnoj marki BMW.

BMW M je u prvih šest mjeseci 2024. plasirao skoro 100.000 vozila ili za 5,1 odsto više nego u istom periodu 2023.

Gledajući različite regije svijeta, najnovije brojke nisu proizvele veće anomalije. Prodaja je blago pala u Njemačkoj i Aziji, uključujući Kinu, dok je u Evropi i SAD-u zabilježen mali rast.

Poslovanje grupe još uvijek se može ocijeniti pozitivnim “u izazovnom tržišnom okruženju”, prema riječima glavnog direktora prodaje Johena Golera.

– U prvih šest mjeseci ove godine uspjeli smo da ostvarimo dvocifreni rast s potpuno električnim vozilima i modelima iz višeg premium segmenta – rekao je Goler.

Za poređenje, Audi je u prvoj polovini 2024. širom svijeta plasirao 833.000 svojih automobila (pad od 8 odsto), a Mercedes 960.000 vozila (takođe pad od 8 odsto), prenosi “AutoBlog”.