Nakon jednomesečne pauze, prodaja putničkih automobila u Evropi ponovo je opala u oktobru kao rezultat novih ograničenja u mnogim zemljama čiji je cilj obuzdavanje ponovnog oživljavanja koronavirusa, izvijestilo je u danas udruženje evropskih proizvođača automobila.
Evropska industrija je prošlog mjeseca registrovala 953.616 novih automobila, pad od 7,8% i preokret nakon što je septembar označio prvi porast u godini, objavilo je Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).
Podaci pokazuju da je potražnja opala za 21% u Španiji, 9,5% u Francuskoj i 3,6% u Njemačkoj.
Brojke su nepromijenjene u Italiji, gdje je učinak vladinih poticaja nestao u septembru “potvrđujući nedostatak sredstava koja je vlada izdvojila za pomoć automobilskoj industriji”, objavila je odvojeno talijanska asocijacija proizvođača, Italijansko udruženje automobilske industrije (ANFIA), prema Associated Press (AP).
Samo su Irska i Rumunija u EU ostvarile rast, 5,4%, odnosno 17,6%.
ACEA je smanjivanje na tržištu automobila označilo situacijom “bez presedana”, jer je prodaja na godišnjem nivou pala skoro 27 %, na oko 8 miliona putničkih automobila ili 2,9 miliona jedinica manje nego 2019. To nadmašuje gubitke u finansijskoj krizi iz 2009. godine nakon koje je ovom sektoru trebalo šest godina da se oporavi, čak i uz vladine poticaje.
Italijansko-američki proizvođač automobila Fiat Chrysler pogurao je trendove s porastom prodaje od 4%, uglavnom zahvaljujući Jeepu, dok je njegov budući partner, PSA Group, potonuo za 6,6%. Zajedno su zauzeli 23% tržišnog udjela, iza Volkswagena s 25% tržišnog udjela, uprkos padu za 9%. Volkswagenove luksuzne marke, Audi, Lamborghini, Bentley i Bugatti, pokazale su neto dobitke u prodaji, dok su masovne marke patile. Prodaja francuskog rivala Renaulta bila je nepromijenjena.
Trpile su i njemačke luksuzne marke s padom prodaje od 15,5% u BMW grupi i 8,1% u Daimleru.
Evropske vlade rade na spašavanju automobilskog sektora koji je teško pogođen kolapsom potražnje izazvanim krizom koronavirusa.
Njemačka je u utorak izjavila da će izdvojiti 3 milijarde eura za podršku razvoju i proizvodnji automobila prihvatljivih za klimu, navodi Reuters.
Francuska proširuje mjere pomoći uspostavljene kako bi pomogla ljudima da kupuju nove automobile, dok italijanska vlada izdvaja stotine miliona eura za podršku sektoru.
D. Hadžić