Prodaja automobila u cijeloj Evropi pala, samo jedno tržište raste

0

Turska je jedina zemlja u Evropi koja je uspjela povećati prodaju automobila u periodu od januara do juna ove godine a napredovala je i na listi tržišta s najvećim brojem prodatih vozila, gdje je sa prošlogodišnjeg sedmog prešla na šesto mjesto.

Naime, evropsko automobilsko tržište zabilježilo je u razdoblju januar – juni ove godine pad od 38,9 posto, na nešto više od šest miliona jedinica. To je veliki pad sa brojke od 9,83 miliona u istom razdoblju godinu dana ranije, navodi se u  izvještaju koji su pripremili Tursko udruženje automobilskih distributera (ODD) i Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), prenosi turski Daily Sabah.

Prodaja je smanjena na svim tržištima EU i Evropskog udruženja slobodne trgovine (EFTA) kao i Ujedinjenom Kraljevstvu.

Prodaja putničkih automobila pala je za 39,5%, na 5,1 milion, što je pad sa oko 8,43 miliona vozila prodatih u istom periodu godinu ranije.

Prodaja lakih komercijalnih vozila smanjena je za 33,8%, na 758.166. Ta brojka iznosila je 1,14 miliona u periodu januar – juni 2019. godine.

Hrvatska prednjači

Hrvatska je prednjačila u negativnim brojkama jer je prodaja u zemlji prepolovljena odnosno pala je za 52,4%. Slijede je Španija i Portugal sa padom od 50 odnosno 48,2 posto.

Evropska automobilska lokomotiva, Njemačka, zabilježila je pad prodaje za 33,9%. Prodaja u Francuskoj pala je za 37,3%, dok je u Ujedinjenom Kraljevstvu smanjena za 48%, u Italiji 45,1%, a u Belgiji 29,6%.

Uz 30,4% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, Turska je postala jedino tržište koje je uspjelo povećati prodaju u prvoj polovini godine.

Otprilike 261.896 jedinica prodano je od januara do juna, u poređenju sa 200.857 prodanih jedinica u istom periodu godinu dana ranije.

Trend se nastavlja

Samo u junu Turska je uspjela povećati prodaju za 66 posto, na krilima kampanja za jeftine kredite i ukidanja strogih mjera restrikcija. U junu ove godine u ovoj zemlji prodato je oko 72.778 jedinica a u junu prošle godine ta brojka iznosila je 43.899.

Pored Turske, Francuska se našla na prvom mjestu kao jedino tržište koje je u junu povećalo prodaju za 1,4% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Na drugim tržištima, uprkos ukidanju većine blokada uvedenih zbog koronavirusa, prodaja i dalje pada. U junu je smanjena za 24%, na oko 1,34 miliona u usporedbi s 1,76 miliona prodanih u istom mjesecu 2019. godine.

Prodaja osobnih i lakih komercijalnih vozila smanjena je za 24,1%, odnosno 13,6%, pokazali su podaci.

Portugal je bio najteže pogođeno tržište jer je prodaja u toj zemlji smanjena za 54%, a slijede Hrvatska sa 48,8% i Litvanija sa 44,1%.

D. Hadžić