Facebook je u četvrtom kvartalu 2017. ostvario prihode od gotovo 13 milijardi dolara, 47 odsto više nego u istom razdoblju godinu dana prije, a snažno je porasla i dobit najveće svjetske društvene mreže.
Prema u srijedu objavljenom poslovnom izvještaju, čista dobit Facebooka dosegnula je u proteklom kvartalu 4,3 milijarde dolara, što je 20 odsto više nego godinu dana prije.
Pritom su prihodi od oglašavanja porasli oko 50 odsto, na 12,78 milijardi dolara, pri čemu prihodi od oglašavanja na mobilnim uređajima čine 89 odsto ukupnih prihoda od oglašavanja, dok su godinu dana prije iznosili 84 odsto, prenosi Hina.
Kompanija je objavila da više od 70 miliona firmi širom svijeta održava službenu Facebook stranicu, a više od 6 miliona firmi oglašava na Facebooku.
Oglašivači već duže vrijeme preusmjeruju novac iz televizijskog u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Facebook je jedna od kompanija koja od toga ima najviše koristi, premda je na mobilnom video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snapchata i YouTubea, koji takođe svakodnevno privlače milione posjetitelja.
Analitičari procjenjuju da će u ovoj godini Facebookovi prihodi od oglašavanja dosegnuti 53,8 milijardi dolara, pa će ta društvena mreža biti najveći prodavač oglasa u svijetu nakon Googlea.
Prema podacima iz poslovnog izvještaja, Facebook je na kraju proteklog tromjesečja imao 2,13 milijardi aktivnih mjesečnih korisnika širom svijeta, dok je toj društvenoj mreži svakoga dana pristupalo njih 1,4 milijarde, 14 odsto više nego godinu dana prije.
U cijeloj 2017. godini prihodi Facebooka porasli su 47 odsto, na 40,65 milijardi dolara, pri čemu je čista dobit kompanije skočila 56 odsto, na gotovo 16 milijardi.
„2017. je bila snažna godina za Facebook, ali i teška“, poručio je u izvještaju Mark Zakerberg, izvršni direktor koji je i osnovao Facebook 2004. godine.
Sudeći po poslovnim rezultatima, skandal zbog lažnih oglasa na Facebooku plaćenih iz Rusije kojima se pokušalo utkcati na predsjedničke izbore u SAD-u prije više od godinu dana nije uticao na finansijsko poslovanje te društvene mreže.
No, Facebook je nedavno najavio da će zaposliti nove ljude koji će se boriti protiv lažnih oglasa, a najavio je i druge mjere kako bi se povećala sigurnost te društvene mreže.
Zbog toga su, među ostalim, u četvrtom lanjskom kvartalu troškovi porasli za 34 odsto na godišnjem nivou, na 5,6 milijardi dolara.
Facebook je objavio i da su njegove promjene u News Feedu dovele do smanjenja vremena kojeg su korisnici proveli na društvenoj mreži za otprilike 50 miliona sati dnevno u odnosu na prethodno tromjesečje, što je podstaklo raspravu među analitičarima.
No, Zakerberg je poručio da kompanija preduzima vrlo ozbiljnu debatu o korisnosti stranica društvenih medija i želi osigurati da vrijeme potrošeno na mreži ima „više smisla“. (Hina)