Poslodavci i službe za zapošljavanje ključni su akteri na tržištu rada – istaknuto je danas na drugom forumu službi zapošljavanja pod nazivom “Strategije i metode za jačanje saradnje s poslodavcima“ koji se održava na Jahorini.
Forum službi zapošljavanja organizirali su Agencije za rad i zapošljavanje BiH, Projekt zapošljavanja mladih (YEP) i vlada Švicarske.
Zamjenik direktora Agencije za rad i zapošljavanje BiH Željko Tepavčević je na pres- konferenciji uoči početka foruma kazao da pitanju nezaposlenosti, posebno mladih i ugroženih kategorija društva, treba posvetiti pažnju na svim nivoima odlučivanja i upravljanja u BiH.
– Stoga je organizacija ovakvih skupova korisna da bi se razmotrila sva pitanja i ponudila rješenja da bi javne službe za zapošljavanje poboljšale svoje usluge u radu s poslodavcima i tražiocima posla u BiH – kazao je Tepavčević.
Agencija za rad i zapošljavanje je koordinator na bh. tržištu rada i njihova nadležnost nije direktno komunikacija s poslodavcima, već je to više u domenu zavoda i službi za zapošljavanje u BiH.
– Moje je mišljenje da je neophodna tješnja saradnja poslodavaca i službi za zapošljavanje. Poslodavci su generator radnih mjesta i važan faktor u socijalnom dijalogu svake ekonomije. Zakonodavstvo i aktivne mjere trebaju biti kreirani na način koji će omogućiti da oni otvaraju što više radnih mjesta – kazao je Tepavčević.
Zamjenik direktora za saradnju Ambasade Švicarske u BiH David Kramer je kazao da Švicarska iz svog iskustva zna koliko je bitno imati funkcionalno tržište rada u svojoj zemlji, na kojem su ključni akteri poslodavci i službe za zapošljavanje.
– Ove godine obilježavamo 20 godina saradnje Švicarske i BiH i trenutno je u procesu izrade strateški dokument za budući period saradnje između dvije države, a jedna od važnih tački i ubuduće će biti tržište rada – istakao je Kramer.
Među ostalima na forumu učestvuje i Maja Bakrač iz Zavoda za zapošljavanje Crne Gore koja je kazala da je ključno za službe zapošljavanja u okruženju i šire da sarađuju, razmjenjuju iskustva i na taj način unapređuju svoj rad. U tom smislu je dodala da ovakvi forumi trebaju postati tradicionalni.
Forum službi je zamišljen kao konstruktivna diskusija šireg kruga aktera radi definiranja potrebe za unapređenjem u radu službi, odnosno zavoda za zapošljavanja, a da bi se dale konkretne preporuke za unapređenje saradnje s poslodavcima.