Prema podacima Amnesty Internationala, više od 50% sirijskog stanovništva je raseljeno zbog građanskog rata koji je počeo u 2011. Pored toga, više od 220.000 ljudi je poginulo, a još je 12,8 miliona ljudi kojima je potrebna hitna humanitarna pomoć.
Mediji svakako izvještavaju o krizi kroz koju sirijske izbjeglice prolaze, no teško je zadržati fokus na temama poput ove kada nas svaki dan sustižu nove teme koje zaokupljaju pažnju svjetske javnosti.
Kako bi pažnju javnosti zadržala na užasnim uslovima u kojima izbjeglice žive, IKEA je u svojoj radnji u Slependenu, Norveška, u partnerstvu sa norveškim Crvenim krstom i marketinškom agencijom POL postavila relističnu instalaciju koja to prikazuje.
Naime, prostorije u radnji su pretvorili u model doma koji je, i veličinom i opremljenošću, identičan onima u kojim izbjeglice borave. Kupci tako, ulazeći u radnju, zapravo ulaze u prebivališta izbjeglica.
“Kuća” pod nazivom “25 m2 Sirije”, zauzima 25 m2 i u njoj stanuje 10 ljudi. Načinjena je po uzoru na kuće odmah izvan Damaska, bazirano na priči žene po imenu Rana koja je u ovakvom domu živjela sa svojom devetočlanom porodicom.
“Kada smo morali pobjeći ovamo kako bismo našli sigurnost, nismo imali dovoljno novca da iznajmimo bolje mjesto. Mi nemamo novca da kupimo madrace i pokrivače, ili odjeću za djecu”, rekla je Rana Crvenom krstu.
U kući se nalaze i prepoznatljivi IKEA posteri. No umjesto opisa proizvoda, posjetitelji na njima mogu pročitati priče Sirijaca suočenih sa svakodnevnom nestašicom osnovnih životnih potreba, kao što su hrana, voda i medicinski materijal.
Na svakoj etiketi ispisan je poziv da se izbjeglicama pomogne i link putem kojeg pomoć izbjeglicama mogu uplatiti posjetitelji koje ova instalacija navede da požele učiniti nešto za one koji su pogođeni ratom.
Instalacija je bila izložena od 17. do 31. oktobra, a procjenjuje se da je ovu repliku sirijske kuće posjetilo 40.000 ljudi sedmično. Kampanja je prikupila 22 miliona eura za pomoć Siriji.
Izvor: Trueactivist.com
Prevod: BiznisInfo